Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

سردترین نقطه جهان بنام Cold Atom توسط ناسا در حال ساخت است ؟

شاید اگر از کسی بپرسند که سردترین نقطه جهان در کجاست ، احتمالا به قطب ها اشاره کند اما منشورمان فقط جهان زمنی نیست چرا که قرار است ناسا به زودی جعبه کوچکی بنام Cold Atom در ایستگاه فضایی بین المللی نصب کند که می تواند سردترین نقطه در جهان را بازسازی می کند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

سازمان فضایی ناسا در حال ارائه مدل آزمایشگاهی سردترین نقطه جهان در یک جعبه مجهز به لیزر ، وکیوم ، اتاق و یک چاقوی الکترومغناطیس در ایستگاه بین المللی فضایی است که می تواند انرژی ذرات گاز را خنثی کند و به این ترتیب اتم ها را ۱۰۰ میلیون بار بیشتر از اعماق فضا سرد کند.

سردترین نقطه جهان در این جعبه هنگامی که اتم های درون جعبه Cold Atom سرد شوند، به شکل ابرمایع درمی آیند که به آن کاندنسیت Bose-Einstein می گویند.

سردترین نقطه جهان

هم اکنون جعبه Cold Atom که در واقع سردترین نقطه جهان را بازسازی می کند توسط ناسا در مراحل پایانی ساخت است و محققان تصمیم دارند در ماه آگوست سال جاری میلادی آن را در ایستگاه فضایی بین المللی افتتاح کنند.

این جعبه خارق العاده در آزمایشگاه Jet Propulsion Lab ناسا ساخته شده است. رابرت تامسون محقق این پروژه در Jet Propulsion Lab ناسا می گوید: مطالعه اتم های بسیار سرد دانش و درک ما از ماده و البته جاذبه را تغییر خواهد داد. همچنین آزمایش هایی که با Cold Atom Lab انجام می دهیم  دانش ما از جاذبه و انرژی تاریک (یکی از فراگیرترین نیروهای جهان) را بیفزاید.

منبع  space

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا