Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

ایجاد سپر مغناطیسی در مریخ توسط ناسا برای محافظت از فضانوردان ؟

ایجاد سپر مغناطیسی در مریخ برنامه ای است که توسط ناسا این روزها در دستور کار این سازمان فضایی قرار گرفته و در این میان نیز یک تیم تحقیقاتی از این سازمان در پی ایجاد یک سپر مغناطیسی بین مریخ و خورشید است که هدف اصلی از ایجاد سپر مغناطیسی در مریخ در واقع محافظت از فضانوردان بوده و گام بعدی آن نیز این است که بشر بتواند با ایجاد سپر مغناطیسی در مریخ برخی از منابع آب این سیاره را بازگردانی کند. در اداکه با میهن پست همراه شوید.

البته باید گفت که ایجاد سپر مغناطیسی در مریخ قطعا اگر همانند و بر مبنای همان سپر مغناطیسی در زمین اجرا شود ، تحول بزرگی را برای اقامت در مریخ ایجاد حواهد کرد . در این بین نیز هنگامی که از دانشمندان درباره سرد و مرده بودن فضای مریخ سوال می‌کنید آن ها به از بین رفتن میدان مغناطیسی این سیاره در ۴٫۲ میلیارد سال پیش اشاره می‌کنند.

بدون وجود این لایه محافظ یعنی – سپر مغناطیسی در مریخ – بادهای خورشیدی به تدریج سبب از بین رفتن اتمسفر این سیاره می‌شوند و این تیم تحقیقاتی ناسا نیز بر این باورند که این سپر مغناطیسی می تواند از هر آنچه باقی مانده و کاوشگرها محافظت کند.

سپر مغناطیسی در مریخ

با این حال این دانشمندان در پی ایجاد یک سپر مغناطیسی بین مریخ و خورشید هستند که یک میدان مغناطیسی مصنوعی را برای مقابله با بادهای خورشیدی و تابش ورودی بوجود می‌آورد.

ناسا امیدوار است که با ایجاد سپر مغناطیسی در مریخ مجددا بتواند اتمسفر این سیاره را بازگردانی کرده و در نهایت این سیاره برای سکونت انسان‌ ها به مکانی امن بدل شود.

 

منبع  engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا