Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیرگردشگری

شرایط جدید ویزای آمریکا برای ایرانی طی بخشنامه ای اعلام شد ؟

شرایط جدید ویزای آمریکا برای ایرانی چگونه خواهد بود ؟ این شاید سوالی باشد که به ذهن هر فرد علاقه مند به سفرکاری و یا گردشگری به آمریکا خطور کند که در این میان متقاضیان دریافت ویزا از شش کشور مسلمان که قانون منع ویزای آمریکا شامل آن ها می‌شود برای دریافت ویزای آمریکا تحت نظارت وزارت امور خارجه این کشور باید یک فامیل نزدیک در آمریکا داشته و یا با یک نهاد رسمی این کشور ارتباط داشته باشند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

شرایط جدید ویزای آمریکا برای ایرانی ها این گونه خواهد بود که بر اساس یک کپی از دستورالعمل توزیع شده بین دیپلمات‌های آمریکایی که به دست رویترز رسیده است، منظور از فامیل نزدیک در آمریکا حضور پدر یا مادر، همسر، فرزند، فرزند خوانده، فرزندان همسر یا افراد هم خون و سایر روابط خانوادگی وابسته به زوجین است.

بر اساس این دستورالعمل که در آسوشیتدپرس منتشر شده است ، خانواده نزدیک در شرایط جدید ویزای آمریکا برای ایرانی ها و البته 6 کشور مسلمان «شامل پدر بزرگ و مادربزرگ، نوه، عمه، عمو، دایی و خاله، خواهر زاده و برادرزاده، دخترخاله و پسرخاله، برادرناتنی و خواهر نانتی، نامزد و هر عضو دیگر خانواده نمی‌شود.»

همچنین در دستورالعمل شرایط جدید ویزای آمریکا مشخص شده است که هر گونه رابطه با نهادهای آمریکایی باید «به صورت رسمی، مستند و شکل گرفته در یک مسیر مشخص و نه با هدف طفره رفتن از مسیر سازمان کار آفرینی آمریکا شکل گرفته باشد.»

شرایط جدید ویزای آمریکا

این دستورالعمل مربوط به فرمان دوم ممنوعیت صدور ویزا برای 6 کشور مسلمان است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا در تاریخ 6 مارس این فرمان را صادر کرد. طبق این فرمان، کسانی که روادید روی گذرنامه‌شان خورده است یا کارت سبز اقامت در آمریکا دارند، همچنان می‌توانند وارد آمریکا شوند. بر عکس نسخه اول فرمان که جلوی ورود این عده را هم می‌گرفت.

این دستورالعمل به منظور تفسیر جکم روز دوشنبه دادگاه عالی آمریکا که اجازه داد بخشی از فرمان اجرایی ترامپ که از سوی دادگاه متوقف شده بود اجرایی شود برای افسران کنسولی آمریکا ارسال شده است.

دیوان عالی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد، اجازه می‌دهد فرمان منع صدور روادید اجرا شود اما با این استثنا که فرمان مهاجرتی نمی‌تواند علیه شهروندان خارجی اعمال شود که دارای «ارتباطی اصیل» با شخص یا شرکتی در ایالات متحده هستند.

دیوان عالی آمریکا همچنین اعلام کرد تصمیم گرفته است تقاضای وکلای دولت دونالد ترامپ در پرونده موسوم به فرمان مهاجرتی رئیس جمهور آمریکا را بررسی کند که در این میان پس از آن ترامپ گفت که این ممنوعیت ۷۲ ساعت بعد به اجرا گذاشته خواهد شد.

شهروندان شش کشور ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن شامل این فرمان می‌شوند و البته تا اکنون نیز وزارت امور خارجه آمریکا درباره انتشار دستوالعمل راهنما اظهار نظر نکرده است.

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که قرار است دولت آمریکا از ساعت ۲۰ عصر پنج‌شنبه به وقت واشنگتن (نیمه شب به وقت گرینویچ) اجرای فرمان دونالد ترامپ برای منع صدور روادید به شهروندان 6 کشور مسلمان را آغاز کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا