Mihanpostپیشنهاد سردبیرمعماریمعماری ملل

طراحی و معماری جالب دیوار با قابلیت کشت گل و گیاه + عکس

گروه معماری OA:Lab که فعالیت و پیشینه درخشانی در حوزه ی طراحی و معماری دارد در جدیدترین طراحی و اجرای خود توانسته است دیوار جالبی را با قابلیت کشت گل و گیاه طراح و به اجرا درآورد تا مورد توجه خاص معماران و علاقه مندان به گل و گیاه قرار بگیرد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

در این میان گروه معماری OA:Lab که در حال طراحی یک ساختمان مسکونی در سئول کره جنوبی بود، متوجه شدند که می توانند طرحی را در حوزه معماری و آن هم در نمای بیرونی ساختمان به اجرا درآورد که علاقه مندان به گل و گیاه بتوانند در نمای بیرونی خانه خود از همنشینی با فضای سبز لذت بیشتری ببرند.

البته باید گفت که این روزها بیشتر از گذشته تزئین فضای بیرونی خانه آن هم با گل و گیاه در بین مردم رایج است ولی بر خلاف میل باطنی طرفداران فضای سبز و باوجود تمایل مردم به استفاده از گیاهان، سازه ها طوری ساخته نشده بودند که درخودشان گل یا گلدان جای دهند.که خود این محدودیت باعث تا گروه معماری OA:Lab تصمیم به اجرای یک ایده و یک رویکرد ابتکاری بزند و به طور هوشمندانه ای طبیعت را با نمای بیرونی خانه هدیه ببخشد.

همان طور که در تصاویر می بینید برای نیمه‌ی پایینی ساختمان، گلدان های منحصربفردی روی دیوار برای پرورش گیاهان فراهم شده و جزئیات منحصربفرد از الیاف شیشه برای تقویت بتن و شکل دادن پانل های پاکتی به شکل پیاز یا اشک استفاده کرداند.

شما نیز با داشتن همچین دیوارپوشی هایی می توانید هرنوع گل و گیاهی را که دوست دارید در این پانل ها کاشته و با رنگ آمیزی و با خنثی کردن آنها تضاد فوق العاده دیوار با رنگ سبز، صورتی، بنفش و … را ایجاد نمایید.

 

منبع  oa-lab

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا