Mihanpostگوناگون

طرح توسعه حرم شاهچراغ (ع) ادامه دارد

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمدرضا دستغیب عصر یکشنبه در نشستی خبری با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص لغو توسعه حرم شاهچراغ (ع) گفت: وزارت راه دستورات لازم را برای لغو مصوبه ای که تحریف شده ارائه خواهد داد و هفته آینده لغو مصوبه  تحریف شده رسما اعلام می شود.

وی تاکید کرد: اگر قرار است تصمیمی برای شیراز اخذ شود اجازه نمی دهیم که مشاوری از تهران کاری انجام دهد بلکه بحث باید در خود استان انجام بشود.

دبیر هیئت امنای آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: طرح توسعه ۱۱ سال است که آغاز شده و مشاور برای آن انتخاب شده و طرح ارائه می دهد.

دستغیب افزود: طرح باید طرح جامعی باشد و به گونه ای انتخاب شود که مسیرها در بافت فرسوده طراحی شده باشد راه دسترسی وجود داشته باشد و با حفظ میراثی که در بافت وجود دارد همراه باشد.

دبیر هیئت امنای آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با بیان اینکه باید از راه قانونی و توسط میراث فرهنگی برای ارزشگذاری خانه های بافت فرسوده تعیین تکلیف صورت بگیرد، گفت: نمی توان منطقه ای را ممنوعه اعلام کرد و دیگر هیچ اقدامی انجام نداد و مردم را به زحمت انداخت و باید میراث فرهنگی سریعتر در قضیه ورود کند.

دستغیب با بیان اینکه در اطراف حرم پارکینگ مناسبی برای ماشین های زائران وجود ندارد، گفت: سایر خدماتی که در دیگر حرم ها مانند حرم امام رضا (ع) در مشهد وجود دارد در حرم شاهچراغ هم باید ارائه شود که نیازمند به یک طرح جامع برای توسعه و آبادانی است که این توسعه و آبادانی موجب توسعه بافت فرسوده و رونق اقتصادی آن نیز خواهد شد.

وی گفت: طرح ها و برنامه های مختلف در این خصوص در حال انجام است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا