گوناگون

عملکرد بازرسی‌ و حراست دستگاه‌های اجرایی گیلان نامطلوب است

به گزارش خبرنگار مهر، سیف‌الله مسرور ظهر دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه در سالن اجتماعات اداره کل بازرسی گیلان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به ویژه شهید بهشتی افزود:  هم‌اکنون معوقات بانکی استان بیش از هزار و 650 میلیارد تومان بوده و این در حالیست که تنها سه نفر 400 میلیارد تومان از این اعتبارات را در اختیار خود دارند.

وی اظهار داشت: بیش از 650 میلیارد تومان از تسهیلات بانکی گیلان  به تعداد معدودی از کارخانه‌داران اختصاص یافته و هزار میلیارد تومان دیگر نیز تنها به 10 نفر تعلق یافته است.

بازرس کل گیلان با بیان اینکه این تسهیلات ارائه شده شش برابر بودجه عمرانی یک سال استان و دو و نیم برابر کل بودجه گیلان بوده است، ادامه داد: امسال این اداره کل با هماهنگی سایر دستگاه های نظارتی اقدام های موثری در بخش وصول مطالبات معوق بانکی انجام داده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه  اگر دریافت کنندگان تسهیلات نسبت به بازپرداخت مصوبات خود به بانک‌ها اقدام نکنند باید منتظر قهر قوه قضاییه باشند، افزود: نظارت بر معاملات بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 150 درصد افزایش یافته است.

مسرور اظهار داشت: بهار امسال 428 معامله که از ارزش بیش از 120 میلیون تومانی هستند، در گیلان انجام شده که نسبت به بهار سال گذشته بیش از 71 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه از این تعداد 422 معامله به ارزش 444 میلیارد تومان در گیلان انجام شده که بازرسان اداره کل بازرسی استان بر نحوه اجرای 443 میلیارد تومان آن نظارت داشته‌اند، ادامه داد: در رسیدگی به تخلفات دستگاه های دولتی طی سال گذشته برای 108 کارمند، چهار مدیر، 19 شهردار و 30 عضو شورا که قوانین را نقض کرده اند، تقاضای تعقیب اداری شده است.

بازرس کل گیلان گفت:  همچنین برای 17کارمند، پنج مدیر، شش شهردار و هشت عضو شورای اسلامی استان پرونده کیفری در دستگاه قضایی تشکیل شده است.

وی با بیان این که دستگاه های دولتی مکلف هستند تا پیشنهادات اداره کل بازرسی گیلان را اجرا کنند که در غیر این صورت مسئولان مربوطه به یک تا پنج سال مجازات انفصال از خدمات دولتی محکوم خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا