گوناگون

مدیرکل کارورفاه اجتماعی خوزستان از انتخاب یک خوزستانی به عنوان کارگر نمونه کشورخبر داد

81154183 5677724

به گزارش روزسه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان، ˈهوشمند صفاییˈ گفت: در بیست و پنجمین جشنواره ملی امتنان از کارگران که درهفته کارگر در تهران برگزار شد 9 کارگر از استان های مختلف کشور به عنوان کارگر نمونه ملی شناخته شدند که در این میان، کارگر شرکت کشت و صنعت کارون یکی از منتخبان بود.

وی افزود: این کارگر نمونه ضمن دیدار با مقام معظم رهبری، و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، لوح تقدیر خود را از دستان دکتر ˈحسن روحانیˈ رییس جمهوری دریافت کرد و در حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یک دستگاه خودروی پراید به وی اهدا شد.

صفایی تصریح کرد: در اجرای ماده 195 قانون کار جمهوری اسلامی ایران و به منظور تشویق نیروهای کارگری مولد، متخصص، مخترع و مبتکر، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همه ساله نسبت به انتخاب کارگران نمونه سال اقدام می کند که با عنوان جشنواره امتنان از کارگران، گروه های کار، تلاشگران، و واحدهای نمونه و در سه سطح برگزار می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: بیست و پنجمین جشنواره امتنان در خوزستان از شهریور ماه 1392 آغاز شد که در مرحله مقدماتی یا کارگاهی، کارفرمایان، کارگران و گروه های کار نمونه خود را انتخاب و به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کردند.

وی گفت: سپس پرونده ها به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شد و در این مرحله اداره کل با تشکیل کمیته ی فنی و داوری متشکل از کارشناسان مجرب و نمایندگان سازمان صنعت و معدن و تجارت و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای نسبت به انتخاب کارگران نمونه اقدام کرد.

صفایی افزود: با بررسی 624 پرونده که شامل 589 کارگر مرد و 35 کارگر زن بود در نشست های مختلف تعداد 25 پرونده را که طرح های بهتری ارائه داده بودند مورد بررسی مجدد و دقیق تر قرار داد و ضمن دعوت از کارگران و مصاحبه ی فنی با آن ها و دیدار از طرح های مربوط، سه کارگر نمونه انفرادی و دو گروه کار نمونه را که در مجموع هشت نفر بودند از سه بخش اقتصادی انتخاب و به عنوان نمایندگان خوزستان برای شرکت در مرحله کشوری به دبیرخانه همایش ملی امتنان از کارگران و گروه های کار نمونه معرفی کرد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در اسفند ماه سال گذشته اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اقدام به برگزاری جشنواره استانی امتنان از کارگران و گروه های کار کردکه در آیینی با حضور مسوولان استانی از این عزیزان قدردانی شد.

وی خاطرنشان کرد: آقای شکرانه به خاطر طرح ˈطراحی ساخت و مهندسی معکوس برخی از قطعات دستگاه دروگر نیشکرˈ که به دلیل تحریم ها وارد نمی شد به این افتخار دست یافت.

صفایی افزود: این کارگر نمونه متولد 1345 و دارای مدرک لیسانس ماشین آلات از دانشگاه شهید چمران، از بسیجیان و رزمندگان دوران دفاع مقدس و دارای 44 ماه سابقه حضور در جبهه است.

7157/538

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا