گوناگون

معاون وزیر:هشت هزار میلیارد تومان برای توسعه صنعت کشور پرداخت می شود

81154176 5677712

ˈ علی یزدانی ˈ روز سه شنبه در حاشیه دیدار با صنعتگران استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دولت در جریان مرحله دوم هدفمندی یارانه ها مصم است تا درآمدهای حاصل از این طرح را به بخش تولید و صنعت روانه کند.

وی ادامه داد: در تبصره 21 قانون بودجه کشور بیش از 10 هزار میلیارد برای بخش صنعت و حمل و نقل پیش بینی شده تا نارسایی ها و چالش های این حوزه برطرف شود.

یزدانی تصریح کرد: بر اساس توافق های انجام شده بیش از سه هزار و 400 میلیارد تومان برای حمایت از تولید و صنعت در کشور پیش بینی شده که با انعقاد تفاهم با بانک صنعت و معدن این رقم تا هشت هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی در خصوص ساز و کارهای صندوق توسعه ملی نیز گفت: این صندوق در جهت توسعه سرمایه گذاری های کشور است که دارای توجیه اقتصادی باشند.

یزدانی افزود: تامین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی نیز از رسالتهای خطیر صندوق توسعه ملی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: یک هزار واحد صنعتی نیمه تمام در استان مرکزی وجود دارد که باید با حمایت دولت و صندوق توسعه ملی هر چه زودتر وارد چرخه تولید شوند.

وی، در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر حمایت از واحدهای صنعتی زیان دیده در کشور نیز گفت: وزارت صنعت معدن و تجارت به دنبال شناسایی واحدهای صنعتی و تولیدی زیان دیده است که در صورت دارا بودن شرایط لازم برای حیات اقتصادی، زیر چتر حمایتی دولت قرار خواهند گرفت.

یزدانی اضافه کرد: افزایش مهلت بازپرداخت بدهی واحدهای تولیدی زیان دیده و اجرای مشوق های اقتصادی نیز ازدیگر برنامه های وزرات صنعت معدن و تجارت برای حمایت از تولید ملی است.ک/3

7112/559

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا