گوناگون

مدیرکل اقتصادی استانداری: مرز بین المللی مهران دروازه توسعه ایلام است

81154141 5677660

ˈحیدر نعمتیˈ عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایران اظهار کرد: موقعیت ویژه جغرافیایی استان و داشتن 430 کیلومتر مرز مشترک با سه استان واسط، دیالی و میسان عراق و امکانات قابل توجه مرز بین المللی مهران (بازارچه مرزی، سایت تجاری و مسافری) اهمیت ویژه ای به این منطقه بخشیده است.

وی وجود زیرساخت های لازم در پایانه مرز بین المللی مهران، توانایی برای واردات و صادرات کالاها و فعال شدن شبانه روزی پایانه مرزی مهران به علت افزایش حجم صادرات را از مزایای قابل توجه این مرز عنوان کرد.

نعمتی گفت: منطقه ویژه اقتصادی مهران در گستره 800 هکتار از ظرفیت قانونی مناسب و توان بالایی برخوردار است که اکنون درصدد پیگیری آن برای تبدیل به منطقه آزاد اقتصادی – تجاری هستیم.

وی افزود: با ایجاد زیرساخت ها (آب، برق، مخابرات و…) و گذربندی و مشخص شدن سایت های منطقه، بستر مناسب با بهره مندی از تسهیلات و معافیت های گوناگون و امتیازهای خاص مناطق ویژه برای جذب سرمایه گذاران جدید فراهم می شود.

وی تاکید کرد: راه اندازی منطقه آزاد تجاری – اقتصادی باعث می شود که استان ایلام بتواند در کشور و با استفاده از بازار بزرگ عراق و امکان دسترسی به بازارهای بزرگ تر در مسیر توسعه اقتصادی، اشتغال زایی، تولید سرمایه و افزایش درآمد قرار گیرد.

نعمتی بیان کرد: مرز بین المللی مهران به عنوان پلی به مرکز کشور، عراق و بازارهای بین المللی می تواند ایفای نقش کند زیرا چشم انداز کوتاه مدت و بلند مدت آن در مطالعات کارشناسی برای تبدیل به منطقه آزاد اقتصادی و تجاری ترسیم شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری ایلام ابراز امیدواری کرد: با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید برای استفاده مناسب از این ظرفیت در راستای ایجاد اشتغال، توسعه و افزایش صادرات بهترین استفاده شود.

پایانه بازرگانی مرز مهران در 100 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام قرار دارد.

نزدیک به یک میلیارد دلار کالای غیرنفتی سال گذشته از راه این پایانه مرزی به کشور عراق صادر شد. ک/3

7177/565

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا