گوناگون

مدیریت بر مبنای علم و دانش باید جایگزین آزمون و خطا شود

به گزارش خبرنگار مهر، ارسطو هدایت نسب شامگاه سه شنبه در سمینار مدیریت کنترل کیفیت که با حضور معاون برنامه ریزی استاندار کردستان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج و جمعی از صنعتگران و کارشناسان دستگاه های اجرایی استان در سنندج برگزار شد، گفت:نشان دادن وضعیت علمی وتوانایی های دانشگاه آزاد و برقراری ارتباط مناسب با سایر سازمان ها، ارگان ها و صنایع موجود در استان از جمله مهمترین اهداف برگزاری این سمینار است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت در سطح خرد وکلان کشور به سمت مدیریت مبتنی بر پایه های علم و دانش در حال حرکت است، عنوان کرد: آزمون و خطا جز اینکه انرژی و هزینه ها را از بین می برد نتیجه ای در برندارد لذا این رویه به طور کامل باید کنار گذاشته شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه مهمترین مرجع تولید علم ودانش است، اظهار داشت: اهمیت قائل شدن و توجه بیش از پیش به مراکز رشد و پارک های علم وفناوری و شرکت های دانش بنیان بیانگر این مهم است که اساس کارها وبرنامه های مختلف باید علم ودانش باشد.

رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج به تعریفی از علم پرداخت و گفت: استفاده از تجربه و تلاش میلیون ها ساعت نفر در تاریخ را علم می گویند که باید با مطالعه به این تجربه ها دست پیدا کنیم و آنها مورد استفاده قرار دهیم.

هدایت نسب با تاکید بر اینکه جایگاه علم و تحقیق را نباید خالی گذاشت، افزود: اگر هر فردی اعم از مسئول وغیر مسئولی در کارها و اقدامات خود از علم استفاده نکند به این معناست که خود را از تجربه میلیون ها نفر ساعت محروم کرده است.

بازار کار نیاز به مهارت فارغ التحصیلان دانشگاهی دارد

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی کردستان هم در این سمینار گفت: بازار کار نیاز به مهارت دارد و متاسفانه در نظام آموزشی ما هم به این امر  توجه نمی شود.

شاهو حاجبی اظهارداشت: معتقدم مهندسی صنایع، پزشک صنعت است و همانگونه که یک پزشک در دوران تحصیل خود با بیمار و انواع بیماری ها به صورت نزدیک ارتباط برقرار و با آنها آشنا می شود نیاز است که دانشجویان رشته صنایع هم صنعت و بیماری ها به عبارتی مشکلات و تنگناهای گریبانگیر آن را مشاهده کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی در ابتدایی ترین تعاریف  لازم در رشته های خود می مانند و به محض ورود به بازار کار و انجام مصاحبه ها با مشکلات زیادی مواجه می شوند.

سمینار مدیریت کیفیت به همت انجمن علمی مهندسی صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج و با همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا