گوناگون

لزوم جلوگیری از افزایش آمار سرطان در کرمان/ موازین اسلامی در مجالس عزاداری رعایت شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید یحیی جعفری ععصر سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان با تاکید بر لزوم رعایت موازین اسلامی در ایام محرم و صفر گفت: ماه محرم فرصت مناسبی برای بالا بردن درک خود از قیام امام حسین (ع) و عاشوراست.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه ” واقعه کربلا و روز عاشورا مربوط به زمان و مکان خاصی نیست” افزود: یکی از اهداف قیام عاشورا ایستادگی مقابل ظلم است که انقلاب اسلامی ایران نیز با همین هدف شکل گرفت.

امام جمعه کرمان بر لزوم تبیین و تشریح اهداف قیام امام حسین (ع) تاکید و تصریح کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) الگوی شهیدان بوده و این افراد راه امام حسین (ع) قدم برداشتند.

آیت الله جعفری با اشاره به توطئه های دشمنان اذعان داشت: از زمان شکل گیری انقلاب اسلامی ایران تلاش های دشمنان برای ضربه زدن به نظام آغاز شد که دشمنان به برکت نظام و رهبری های هوشمندانه امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب در رسیدن به اهداف خود ناکام مانده اند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان رسیدگی به مشکلات مردم را مهم ترین وظیفه مسئولین دانست و ادامه داد: باید دلایل افزایش آمار سرطان در استان کرمان مورد بررسی قرار گرفته و راهکار اساسی برای جلوگیری از آن ارائه شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا