گوناگون

مراسم اختتامیه تئاتر ایران در بیستون کرمانشاه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله آزرمی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی این مراسم، بر حضور فعال و تشریک مساعی دستگاه های اجرایی ذیربط به منظور برگزاری هرچه باشکوهتر این آیین تاکید کرد و افزود: مطمئنا برگزاری این مراسم در کرمانشاه نقش تاثیرگذاری در معرفی توانمندی حوزه های هنری و فرهنگی استان خواهد داشت.

وی اظهار کرد: استان کرمانشاه از جمله استان های فعال و پویا در حوزه تئاتر و سینمای کشور است که قدمت آثار فرهنگی و هنری آن در سطح ملی بی نظیر و قابل توجه است.

آزرمی در ادامه برگزاری اردیبهشت تئاتر ایران در کرمانشاه را فرصت خوبی برای شناساندن کتیبه جهانی بیستون و همچنین آثار فاخر فرهنگی این خطه از کشور برشمرد.

ششمین آیین اختتامیه تئاتر ایران 27 اردیبهشت ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان شاخص کشوری و همچنین اجرای برنامه های موسیقی کردی و … در محوطه جهانی بیستون برگزار می شود.

آغاز به کار سه باب کتابخانه مشارکتی در کرمانشاه

به گزارش مهر، کارشناس مشارکت ها و شهرداری های اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه از آغاز به کار سه باب کتابخانه مشارکتی جدید در استان خبر داد.

یزدان بهرامی نیا با اشاره به آغاز فعالیت کتابخانه های مشارکتی نیروگاه برق بیستون، زندان مرکزی کرمانشاه و شهید فرجی گروه 404 مخابرات ارتش کرمانشاه تصریح کرد: این سه کتابخانه با احراز شاخص های لازم و طی مراحل قانونی به عنوان کتابخانه های مشارکتی آغاز به فعالیت کرده و هم اکنون در حال ارسال منابع به این کتابخانه ها هستیم.

وی تصریح کرد: این کتابخانه ها در پی عقد تفاهم نامه های کشوری بین نهاد کتابخانه های عمومی کشور با سازمان زندان ها، وزارت نیرو و ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین با پیگیری و اجرای استانی این تفاهم نامه ها راه اندازی شده اند.

بهرامی نیا تعداد کتابخانه های مشارکتی کرمانشاه را 18 باب اعلام کرد.

وی در ادامه گفت: یکی از اهداف ما از راه اندازی کتابخانه های مشارکتی استفاده از ظرفیت ها و توانایی های سازمانها، ارگانها و بخش های خصوصی جامعه در توسعه مطالعه و کتابخوانی است.

بهرامی نیا با اشاره به ساز و کار کتابخانه های مشارکتی بیان کرد: چنانچه سازمان، ارگان و یا بخش خصوصی فضای قابل قبول و نیروی انسانی برای تاسیس کتابخانه مشارکتی را فراهم کند، ما نیز متقابلا به صورت مرتب منابع، نرم افزارهای مدیریت کتابخانه و آموزش نیروی انسانی را به آنها ارائه خواهیم داد.

وی فعالیت کتابخانه های مشارکتی را موجب ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و افزود: در قالب این کتابخانه ها ما می توانیم تمام پتانسیل های لازم را به کار گیریم و با کمک خود مردم و مسئولین فرهنگ مطالعه و به صورت گسترده تر فرهنگ عمومی را در جامعه تقویت کنیم.

بهرامی نیا فراوانی در کتاب و کتابخانه را نوعی تبلیغات و ترغیب مردم به مطالعه خواند و اضافه کرد: با فعالیت کتابخانه های مشارکتی مردم با سهولت بیشتری می توانند به کتاب و کتابخانه دسترسی داشته باشند و این عامل خود موجب گرایش مردم به مطالعه می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا