گوناگون

مسئله آب، مهمترین اولویت خراسان رضوی

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: مسئله «آب» مهمترین اولویت خراسان رضوی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، محمد صادقی اظهار کرد: ما در جغرافیایی استقرار داریم که کم‌آبی از مهمترین مسائل به شمار می‌رود. یکی از بحث‌های مورد توجه ما در زمینه آب، انتقال آب پایدار از یک منبع آبی پایدار در داخل کشور،‌ انتقال آب از دریای عمان و دریای خزر و همچنین دیپلماسی آب است.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی افزود: این بحث‌ها در قالب پیشنهاد به هیات وزیران مطرح شد که بحث الگوی کشت، شامل آنها می‌شود. امیدواریم مردم دیگر شاهد تکرار سرنوشت انباشت تصمیم‌هایی نباشیم که فراتر از امکانات و بودجه‌های سنواتی دولت بود و نتیجه‌ای جز پروژه‌ها و طرح‌های ناتمام در کشور نداشت.

وی ادامه داد: هشتمین سفر هیات دولت به خراسان رضوی دارای ویژگی‌هایی بود که آن را از هفت سفر دیگر آنها متفاوت می‌کرد، ما شاهد بودیم که برای اولین بار همه اعضای کابینه در خراسان رضوی بودند و تشکیل جلسه دادند.

صادقی با بیان اینکه پس از سفر رئیس جمهور به اردبیل و اعلام این خبر که مقصد بعدی آنها استان خراسان رضوی است مدت‌زمان کوتاهی داشتیم، ادامه داد: در همین زمان کوتاه سعی کردیم مسائل استان را بررسی، دسته‌بندی و به هیات وزیران انتقال دهیم که چنین کاری مستلزم فعالیت‌های شبانه‌روزی مدیران و مسوولان استان بود.

وی، مسئله مهاجرت و حاشیه‌نشینی را از دیگر مسائل چالشی خراسان رضوی برشمرد و افزود: احداث راه آهن مشهد – زاهدان و زاهدان – چابهار یکی از درخواست‌های مهم ما در این زمینه بود تا بتوانیم کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب به‌شمار آییم.

صادقی با بیان اینکه مشخصا در مورد شهر مشهد سه اولویت داشتیم، ادامه داد: بحث حاشیه‌نشینی و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، ساماندهی و تغییر چهره مشهد و حمل و نقل درون شهری از جمله مسائلی بود که در رابطه با شهر مشهد در قالب پیشنهاد با هیات دولت در میان گذاشتیم. رسیدگی و اجرای مصوبات مستلزم دریافت موافقت نامه از سوی شورای معاونت هماهنگی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری است که استاندار خراسان رضوی پیگیر این مسئله هستند.

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره حجم زوار در مشهد مقدس افزود: با توجه به احداث هتل‌ها، باید زائرسراهایی در استان احداث شود تا 60 درصد زائرانی که امکان مالی جهت اقامت در هتل‌ها را ندارند بتوانند در این زائرسراها سکونت کنند.

صادقی در خصوص زمان اجرای پروژه‌های مصوب هیات دولت در خراسان رضوی تصریح کرد: یکی از رویکردهای دولت یازدهم، جمع‌بندی نقاط ضعف دولت‌های گذشته است. ما سعی کردیم برای هر طرح و پروژه تعهد ایجاد کنیم که در توان دولت فعلی بگنجد و نتیجه آن 129 پروژه‌ای بود که به تصویب رسید.

معاون استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در سال 93، 107 پروژه با بودجه 550 میلیارد تومانی به اتمام خواهد رسید و 22 پروژه دیگر نیز در سال 94 تکمیل خواهد شد، امیدواریم مردم تفاوت دولت عملگرا و دولت متحد را با دولتی که صرفا وعده می‌دهد و طرح تصویب می‌کند ببینند.

وی با اشاره به سفرهای وزراء به شهرستان‌های استان خراسان رضوی تاکید کرد: در سفر وزراء و معاونین رئیس جمهور به استان‌ها، مطالبات مردم، جمع‌بندی و دسته‌بندی شد که 23 درصد آنها مربوط به راه و 14 درصد به خشکسالی، 8.8 درصد کشاورزی، 6.9 درصد بهداشت و 3.8 درصد مربوط به گازرسانی بود.

صادقی درباره سامانه ارتباطی مردم و دولت (سامد) تصریح کرد: این سامانه تا هم اکنون 70 هزار پیام را دریافت کرده که شامل 18.48 آنها مطالبات وام قرض‌الحسنه، 18درصد معیشتی، 9درصد اشتغال و ابراز احساسات، تقدیر،‌ طرح ایده و بعضا شکایت می‌شد. به رقم اعلام سامانه تلفنی ارتباط مردم با دولت 12 هزار نامه را نیز از طرف مردم دریافت کردیم.

صادقی با اشاره به کارگروه ملی زیارت که مدتی غیر فعال شده بود گفت: این کارگروه به زودی و با اندکی تغییر فعال خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا