گوناگون

مسابقات قرآن زمینه شناخت درست ایران را برایم فراهم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد آدم لازم حافظ شرکت کننده از کشور سودان در سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن ایران درباره نحوه آشنایی با قرآن و حفظ آن گفت: عموی من حافظ قرآن بود. وقتی او را در حال قرائت قرآن آن هم بدون استفاده از کتاب کلام الله می دیدم غبطه می خوردم. 16 سال بیشتر نداشتم که علاقه ام به حفظ قرآن را با او در میان گذاشتم. خوشبختانه عمویم قبول کرد تا من را در این مسیر یاری کند. به این ترتیب توانستم طی 4 سال حفظ قرآن را به پایان برسانم.

وی درباره تأثیر قرآن در زندگی اش گفت: این اثرگذاری غیرقابل وصف است، به لطف قرآن موقعیت اجتماعی ام نسبت به گذشته تغییر پیدا کرد، مردم به من احترام می گذارند، به واسطه قرآن پیروزمندی های بسیاری کسب کردم از جمله اینکه توانستم در مسابقات ایران شرکت کنم و این کشور و مردمان مهربانش را از نزدیک ببینم.

احمد آدم لازم درباره میزان شناخت خود از ایران گفت: شناختم از ایران محدود می شود به آنچه که از رسانه ها شنیده بودم، ولی وقتی وارد ایران شدم آنچه از ایران و ایرانی ها دیدم بسیار متفاوت بود.

این متسابق سودانی خاطره ای قرآنی که طبق گفته خود هیچ وقت از یاد نخواهد برد را عنوان کرد و گفت: مدت زمان زیادی از شروع فعالیت های قرآنی ام نمی گذشت که به طور اتفاقی از یک مسابقه قرآنی مطلع شدم. به یاد دارم که آن شب باید خودم را برای امتحان دانشگاه آماده می کردم و اتفاقاً امتحان مشکلی هم بود. مدت زمان کوتاهی را به مطالعه درس اختصاص دادم اما دلم طاقت نیاوردم و بقیه زمانم را صرف قرائت و حفظ قرآن کردم. فردای آن روز ابتدا امتحان قرآن داشتم به مسابقات رفتم و آزمون را دادم. بعدازظهر هم امتحان دانشگاهم بود و با تردید به کلاس رفته و در امتحان شرکت کردم. پس از مدتی که نتایج این دو امتحان را در بازه های زمانی مختلف اعلام کردندخوشبختانه در هر دو امتحان موفق به کسب رتبه اول شده بودم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا