گوناگون

منطقه آزاد با حصار دور خود به کانون اقتصادی تبدیل نمی‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسن مقتدایی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهری اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زمانی که به سمت استاندار خوزستان وارد شدم بنا را بر انجام کار گذاشته‌ام، قطعا کسانی که قبل از ما بودند زحمت کشیدند و در یک مقطعی کار را تحویل بنده دادند.

وی با بیان اینکه نگاه مدیریتی ما براساس نظم، انضباط، عدال و برنامه‌ریزی است عنوان کرد:  با هیچ کسی در خصوص کارهایی که پای حقوق مردم در میان است تعارف ندارم در کنار اجرای کار هدف اصلی ایجاد امنیت و آرامش برای مردم و مدیران است و برای ورود سرمایه گذار هم باید همین موضوع مد نظر باشد.

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: بر همین اساس ما در روزهای اول مانورهای متعددی مانند ترافیک، مواد مخدر و مسائل اجتماعی داشتیم که استمرار دارد در کنارش موفقیت هایی خوبی در بحث مواد مخدر، امنیت، مناطق آلوده ایجاد شد.

مقتدایی  با اشاره به اینکه با پیگیری هایی که شد چند تا کار اساسی انجام داده ایم تصریح کرد:  اول بحث خرمشهر، ابادان بعنوان مناطق آزاد مطرح شد که در کنار امکاناتش، خدمات متقابلی باید  ارائه دهد زیرا منطقه آزاد با یک حصار دور خودش نمی تواند به کانون فعال اقتصادی تبدیل شود.

مقتدایی در این خصوص اضافه کرد:  اولین زیان شامل مردم می‌شود بعد استان و کشور می رسد، منطقه آزاد به مفهوم تردد سهل برای یک فعالیت اقتصادی است تا معیشت و امنیت مردم انجام شود و از اقداماتی که در این منطقه برای منتفع شدن مردم خرمشهر و آبادان انجام شده، افزایش تردد خودرو در منطقه است.

وی خاطر نشان کرد: در خصوص بندر شادگان با مذاکرات متعددی که معاونت عمرانی و امور مرزی استانداری خوزستان با وزیر کشور داشت، مجوز راه‌اندازی بندر شادگان به عنوان زیر مجموعه بندر امام خمینی(ره) تا قبل از آغاز عاشورا و تاسوعا صادر شد.

استاندار خوزستان به یک اقدام عمرانی اقتصادی سنگین در منطقه چزابه اشاره کرد و گفت: کار ایجاد جاده دسترسی مناسب به منطقه چذابه با 10 میلیارد تومانی در حال انجام است که این اقدامات جدای از ساماندهی بازارچه چذابه است.

مقتدایی اظهار کرد: کار بعدی در هندیجان است که روز چهارشنبه یکی از معاونت‌ها گمرک می آید هدف است است شرایطی فراهم کنیم که تاثیر شهر هندیجان و بندرش بر شهر امیدیه، بهبهان، رامشیر و آغاجاری محسوس باشد با امتیازی که به فعالان بندری هندیجان می‌دهیم.

مقتدایی با بیان اینکه این اقدامات در جهت امنیت بر مرز و ایجاد اشتغال صورت گرفته است عنوان کرد: از ابتدای امسال مصوبه طرح خرید ادارات دولتی از محصولات داخلی استان اجرایی شد که براساس آن نزدیک به 70 درصد ادارت از محصولات داخلی استان خرید می‌کنند و این مسئهله باید به بخش خصوصی و مردم نیز تعمیم یابد.

وی با بیان اینکه این به معنای اشتغال در انبارداری، حمل و نقل و کارگری است اذعان کرد: هفت برابر خریدهای دستگاه‌های دولتی مردم خرید می‌کنند که توجه ندارند در سوپر مارکت محصول مشابه استانی است اما از محصول جاهای دیگر خرید می کند باید نهادینه شود که خرید محصولات داخلی استان به معنای رونق اقتصادی و اشتغال است.

استاندار خوزستان به تاثیر طرح هزار هکتاری بر ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: طرح 550 هزار هکتاری در اولین اقدام نزدیک 5 هزار نفر مشغول کار شدند از کل اشتغال فقط 11 درصد به لحاظ تخصص های خاص غیر بومی بوده است و امیدواریم اشتغال این طرح تا پایان سال به 10 هزار تا برسد.

مقتدایی با بیان اینکه قصد داریم درون استان کارهای عمرانی صورت بگیرد که از روال معمول خارج است  عنوان کرد: یکی بحث 1300 میلیارد تومان زیرساخت‌های سرمایه گذاری در بخش های مختلف در سطح کل استان است که اگر اتفاق بیفتد زمینه ساز ده‌ها برابر مبلغ از سوی سرمایه گذار است

مقتدایی با تاکید بر اینکه اولویت بنده امنیت، امینت، امنیت است تصریح کرد: اگر امنیت در استان ایجاد شود بقیه مسائل حل است.

وی ارزیابی خود از پروژه‌های شهری اهواز را بسیار خوب توصیف کرد و در رابطه با تعریض پل سوم  گفت: این پروژه زمان بر است باید دو تا سه ساله باشد اما همین که همت کردند کار خوبی است کیفیت فدای سرعت نشده است از شهرداری اهواز و  شهردار تشکر می کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار خوزستان صبح امروز از پروژه های شهری اهواز شامل ساخت پل نهم، تعریض پل سوم، زیرگذر خلیج فارس، پروژه تقاطع غیر همسطح میدان جواد الائمه و پروژه یادمان سردار علی هاشمی بازدید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا