گوناگون

نمایشگاه کتاب به وقت کودکی

نمایشگاه کتاب تهران اگرچه بیشتر پذیرای بزرگسالان است اما برای بچه‌ها هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

به گزارش خبرنگار کتاب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بخش بزرگی از نمایشگاه کتاب تهران برای بازدیدکنندگان بزرگسال طراحی شده اما امسال در این میان چهار سالن در شمال شرق مصلا به ناشران کتاب‌های کودک و نوجوان اختصاص یافته که در سالن‌های شماره 22 تا 25 جانمایی شده‌ و میزبان کودکان و نوجوانان هستند.

این بخش با وجود قرار گرفتن در سازه‌های موقت و گرمی هوا حال و هوای متفاوتی دارد. ناشران با رنگ و آهنگ و همچنین ایجاد امکاناتی چون طراحی چهره برای کودکان و یا مسابقه‌های کتاب‌خوانی تلاش می‌کنند تا توجه بچه‌ها را جلب و محیط مناسبی را برای آنها فراهم کنند.

پدر و مادرهای بسیاری همراه با فرزندان خود برای خرید و بازدید از نمایشگاه به این بخش می‌روند. امسال سالن‌های کودک و نوجوان نمایشگاه نسبت به سال گذشته رونق بیشتری داشته و همین سبب شده تا بیشتر ناشران این بخش از فروش کتاب راضی باشند.

اگرچه بیشتر غرفه‌دارها و ناشران از گرمی هوا و نبود وسیله تهویه درسالن‌ها ناراضی‌اند اما معتقدند امسال فروش کتاب‌ها بهتر است و اگرچه در روزهای آغازین‌، نمایشگاه کتاب رونق نداشته اما استقبال مردم از نمایشگاه در روزهای پایانی خوب بوده و کتاب‌های زیادی به فروش رفته است.

بخش بزرگی از کتاب‌ها در غرفه‌های کودک و نوجوان مربوط به کتاب‌های ترجمه و کتاب‌های علمی – تخیلی است، اما برخی ناشران و غرفه‌داران معتقدند که مردم از کتاب‌های آموزشی چون آموزش فرهنگ عمومی‌، مسائل دینی‌ و کتاب‌هایی در رابطه با آداب و رسوم ایرانی استقبال می‌کنند. همچنین می‌گویند از کتاب‌هایی در زمینه بازنویسی ادبیات کهن هم استقبال شده و کتاب‌های زیادی در این زمینه به فروش رفته است.

امسال فروش اسباب‌بازی و وسایل تحریر در سالن‌های کودک و نوجوان کمتر به چشم می‌خورد و بیش از همه کتاب‌ به نمایش درآمده که این شاید به دلیل اختصاص سالنی مجزا برای فروش اسباب‌بازی است.

در بخش کودک و نوجوان سرای اهل قلم هم برپاست که به برپایی نشست‌های تخصصی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان می‌پردازد.

همچنین یکی از نکته‌های قابل توجه نصب بنرهای تبلیغاتی یک ناشر با تصویر عموپورنگ و امیرمحمد است که در تمام سالن‌های بخش کودک و نوجوان به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار ایسنا‌، بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران روز شنبه 20 اردیبهشت‌ماه در مصلا به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا