گوناگون

همایش بسته‌بندی فردا در قزوین برگزار می‌شود

افشین فخر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: همایش بسته بندی با همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان، شرکت نمایشگاهای بین المللی قزوین 29 مهرماه در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار می شود.

وی افزود: با الگو برداری از سازمان جهانی بسته بندی WPO  و نشستی با سازمان ملی بسته بندی ترکیه ASD این ایده گرفته شد و با طرح های جدید تصمیم گرفته شد برای ایجاد خلاقیت در بسته بندی این همایش برگزار شود.

فخر بیان کرد: در سطوح بین المللی موضوع بسته بندی به عنوان استراتژی توسعه مطرح است و با لحاظ مزیت رقابتی استان در حوزه بسته بندی که منجر به تشکیل خوشه بسته بندی شد بدنبال ایجاد تشکل منسجمی برای عضویت در سازمانهای بین المللی برای ارتقاء این صنعت در بخش تکنولوژی، توسعه بازار و توانمندسازی منابع انسانی استان هستیم.

IMG08203930

وی یادآورشد: اگر بسته بندی نیاز اساسی هر کالا و خدمات محسوب شود توسعه بسته بندی باعث افزایش تولید ناخالص ملی از راه گسترش بازار و فروش بیشتر می شود.

فخر تصریح کرد: بیش از 200 واحد قعال در حوزه بسته بندی در استان مستقر هستند که در پنج حوزه پلیمر، سلولز، فلزی، شیشه و ماشین آلات کار می کنند که 70 درصد آنها در حوزه پلیمر است.

صنعت بسته بندی در استان قزوین هفت هزار شغل ایجاد کرده است

وی گفت: در صنعت بسته بندی در استان بیش از هفت هزار شغل ایجاد شده که بیانگر جایگاه این حوزه در بخش صنعت است که توجه به احداث شهرک فنآوری برای تولید ماشین آلات بسته بندی می تواند این چایگاه را تقویت کند.

صفاری: احداث شهرک فنآوری با رویکرد بسته بندی در دست مطالعه است

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین هم در این باره به مهر گفت: احداث شهرک فنآوری با رویکرد بسته بندی در شهرک صنعتی کاسپین در دست مطالعه است که برای این کار 20 هکتار زمین پیش بینی شده است.

وی افزود: این کار جدید می تواند ارتباط صنعت و دانشگاه را تقویت کرده و به تجاری سازی اختراعات و ابتکارات این حوزه کمک کند.

این مسئول تصریح کرد: در این مرکز ایجاد مراکز آزمایشگاهی، تحقیق و توسعه، رشد و فنآوری، کسب و کار و آزمایشگاههای تخصصی هم در کنار کارگاههای تولیدی پیش بینی شده تا مخترعان با استقرار در آن بتوانند کارهای تحقیقاتی خود را اجرایی کنند.

صفاری یادآورشد: پشنهاد ما احداث شهرک فنآوری با رویکرد بسته بندی است که در صورت دریافت مجوز می تواند جایگاه شهرک صنعتی کاسپین و استان را نیز افزایش دهد.

وی گفت: آماده سازی این شهرک بیش از 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با تحقق آن قادر خواهیم شد با تامین ز یرساخت لازم برای استقرار واحدهای فناور تولیدی، خدماتی و مشاوره ای، گردآوری و تجمیع اجزای دقیق در توسعه فناوری زمینه ارائه حمایت های نرم افزاری برای ایجاد کسب و کار را فراهم کرده و به اشاعه فناوری جدید در کسب و کار و تولید نسبت به ارتقاء توان رقابتی و توسعه فعالیتها نیز کمک کرد.

صفاری در خصوص اهمیت برگزاری همایش بسته بندی در قزوین هم گفت: همایش بسته بندی با رویکرد توسعه خوشه های صنعتی فردا سه شنبه 29 مهرماه در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار می شود که چهار مقاله تخصصی با موضوعات سیاست گذاری مناسب برای ارتقاء وضعیت بسته بندی در خوشه های صنعتی، نقش بسته بندی های استاندارد در بهبود بهره وری بنگاههای تولیدی، بسته بندی قطعات مرغ و نقش پلیمرها در فنآری های نوین بسته بندی ارائه خواهد شد.

وی گفت: همچنین کارگاه آموزشی با عنوان جایگاه طراحی در حوزه بسته بندی برای شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا