گوناگون

پشت پرده لغو ديدار تيم ملي با موزامبيک

 تيم ملي ايران پس از 17 روز تمرين سرانجام صبح روز گذشته به اولين اردوي خارجي خود در کشور آفريقاي جنوبي پايان داد و از شب گذشته در دو کاروان راهي ايران شد.

به گزارش فارس، در جريان اردوي آفريقاي جنوبي قرار بود تيم ملي کشورمان علاوه بر 4 ديدار با تيم‌هاي باشگاهي ليگ برتري آفريقاي جنوبي به مصاف موزامبيک نيز برود که در نهايت اين ديدار با تصميم کارلوس کي‌روش لغو شد.

در آن زمان اخبار متفاوتي از لغو اين ديدار از جمله برهم خوردن برنامه موزامبيکي‌ها به خاطر کوتاه شدن اردو يا ناآماده بودن بازيکنان اين تيم به گوش رسيد که در نهايت پشت پرده اصلي لغو اين ديدار پس از يک هفته فاش شد.

در جريان اين اردو قرار بود موزامبيک بدون اينکه هزينه‌اي دريافت کند راهي آفريقاي جنوبي شده و به ديدار تيم ملي ايران برود که در نهايت موزامبيکي‌ها زير قول خود زده و درخواست کردند تا هزينه‌‌ رفت و برگشت تا ژوهانسبورگ و همچنين هزينه اسکان از سوي طرف ايراني به آنها پرداخت شود که در نهايت اين موضوع ناراحتي کي‌روش را در پي داشت تا جايي که سرمربي تيم ملي در اقدامي که به سود فدراسيون فوتبال هم بود با لغو ديدار تيم‌هاي ملي ايران و موزامبيک موافقت کرد.

لازم به ذکر است تيم ملي ايران براي برگزاري 4 ديدار تدراکاتي خود با تيم‌هاي باشگاهي آفريقاي جنوبي مبلغي را پرداخت نکرد، با اين حال طبق اعلام مسئولان فدراسيون فوتبال و همچنين مسئولان وزارت ورزش اين اردو حدود يک و نيم ميليارد براي فدراسيون فوتبال هزينه در بر داشت و چه بسا اگر اقدامات صرفه‌جويانه کي‌روش نيز نبود شايد هزينه اين اردو خيلي بيشتر از اين ارقام هم مي‌شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا