گوناگون

پیام رهبری ارمغانی برای حجاج همه کشورها است/ لزوم برخورد جدی و قاطع با مخلان نظم و امنیت

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه جم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه جم با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر گفت: این عید بزرگ الهی در واقع حادثه بزرگ غدیر خم و آخرین سخنرانی پیامبر در اجتماع بزرگ مسلمانان برای ابلاغ دستور الهی برای هدایت امت و گمراه نشدن جامعه پس از ایشان در سایه تمسک به امامت است

حجت الاسلام محمد گنجی به برگزاری جشن عاطفه‌ها و سالروز پیوند اولیاء و مربیان و آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت که باید ارتباط تنگاتنگ اولیاء و مربیان همچنان حفظ شود تا شاهد پیشرفت دانش اموزان باشیم.

وی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی اضافه کرد نیروهای انتظامی خط مقدم جبهه مقابله با دشمن است و شهدای زیادی تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده و همین چند روز گذشته سه شهید تقدیم نظام کردند و امروز امنیت و آرامش جامعه ما مرهون زحمات و تلاش های شبانروزی این عزیزان است.

امام جمعه جم ضمن تقدیر از تلاش های فرمانده انتظامی جم گفت: در تمامی مجموعه های دولت نقاط ضعفی هم وجود دارد و مسئولان باید در هر ماه جلساتی با حضور مردم برگزار کنند و سعی در برطرف کردن  نقاط ضعف خود کنند

وی موفقیت و پیشرفت نظام را همراهی و هم گامی مردم با دولت دانست و تصریح کرد: امروز امن ترین کشور کشور ایران، امن ترین استان استان بوشهر و امن ترین شهرستان شهرستان جم  است

گنجی با بیان اینکه این امر محقق نمی‌شود جز با تلاش‌های نیروی انتظامی و بسیج و سپاه و دستگاه قضا و اطلاعات تاکید کرد: ما باید امروز هوشیار باشیم چرا که تمام دنیا دست به دست هم دادند تا انقلاب ما را از بین ببرند و از هر توطئه و نقشه ای وارد می شوند.

وی پیام رهبری را ارمغانی برای حجاج مسلمانان کشورها دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب دغدغه های اصلی جهان اسلام را در سه محور اصلی و اولویت دار اول اتحاد مسلمین و گشودن گره‌های فاصله افکن میان امت اسلامی دوم مسئله فلسطین که همواره که استکبار تلاش می‌کند به فراموشی سپرده شود و سوم نگاه هوشمندانه که همواره فعالان دلسوز جهان اسلام به تفاوت اسلام ناب محمدی و اسلام امریکایی داشته باشند.

وی اضافه کرد: همان طور که رهبری و همواره امام خمینی (ره) بر اسلام ناب محمدی و اسلام امریکایی تاکید داشتند متاسفانه برخی از رسانه های به خصوص شبکه ی الجزیره و غربی ها سعی در تفرقه بین شیعه با بیان اسلام ناب محمدی مربوط به شیعه می شود و اسلام ناب امریکایی مربوط به سنی می شود سعی در تفرقه بین مسلمانان دارند که ما باید همراه هوشیار باشیم گول دسیسه های دشمن نخوریم.

ابعاد واقعه غدیر به خوبی تبیین شود

امام جمعه خورموج در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر خورموج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در همه شئونات زندگی اظهار داشت:خوشبختی ما در سایه تقوای خدا و حلال و حرام خدا وانجام واجبات الهی است.

حجت الاسلام عبدالحسین مصلح با تاکید بر رعایت انصاف در زندگی افزود: ما نباید در زندگی از انصاف فاصله بگیریم این موضوع مهمی است و ما نباید از فرصت‌های به دست آمده سوء استفاده کنیم.

وی با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت هفتمین اختر تابناک امامت حضرت امام هادی (ع) گفت: انشاءالله با عمل به توصیه های ائمه معصومین به خصوص امام هادی (ع) سعادت دنیا وآخرت خود را تامین کنیم.

مصلح با اشاره به هفته کاهش اثرات و بلایای طبیعی خواستار رعایت اصول مهندسی در ساخت و سازهای واحدهای مسکونی شد وتصریح کرد: زلزله‌ای که در شهر شنبه رخ داد و منجر به خرابی واحدهای مسکونی شد به خاطر عدم رعایت اصول مهندسی بود البته نظام مهندسی هم باید رعایت حال مردم کند.

امام جمعه خورموج با تقدیر از برنامه‌های صورت گرفته در دهه امامت ولایت در سطح شهرستان، بر برپایی هر چه باشکوه‌تر جشن عید غدیر خم در شهر خورموج تاکید کرد.

خواسته مردم از نیروی انتظامی ایجاد امنیت اخلاقی در جامعه است

امام جمعه اهرم نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهرم با اشاره به هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: نیروی انتظامی حافظ امنیت جامعه است و در در ایجاد ابعاد مختلف امنیتی نقشی بسیار مهم و اساسی  دارد و بدون داشتن امنیت نمی‌توانیم به توسعه و پیشرفت دست یابیم.

حجت‌الاسلام اصغر صفری ایجاد امنیت اخلاقی در جامعه را از خواسته‌های مردم عنوان کرد و افزود: جو امنیتی بسیار خوبی در جامعه حاکم است که مرهون تلاش‌های و زحمات تلاش گران نیروی انتظامی است.

وی به دقت بالا و سرعت عمل مناسب و اقتدار نیروی انتظامی در طرح‌های پلیسی و عملیاتی اشاره کرد و ادامه داد: نیروی انتظامی همواره در مسیر پیشرفت و تکامل است و با تمام توان و قدرت در خط ولایت و رهبری حرکت می‌کند.

امام جمعه موقت شهر اهرم در ادامه با تبریک به مناسبت دهه ولایت و میلاد با سعادت دهمین اختر تابناک امامت و ولایت امام هادی(ع)، اذعان داشت: سخنان زیبا و ارزشمند امام دهم شیعیان در زیارت جامعه کبیره موقعیت دشمن را بر‌ هم زده است.

وی همچنین بر لزوم تبییت ابعاد واقعه غدیر تاکید کرد و بیان داشت: عید غدیر، عیدی ولایت و استمرار تبلور ولایت خداوند بر جهانیان است و باید اهداف این روز بزرگ به خوبی تبیین شود.

لزوم برخورد جدی و قاطع با مخلان نظم و امنیت

امام جمعه گناوه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه به فرا رسیدن هفته پیوند اولیا و مربیان اشاره کرد و اظهار داشت: والدین باید توجه ویژه‌ای به تحصیل فرزندان خود داشته باشند و فقط در صدد رفع مشکلات مادی و مالی انها نباشند و به همه جوانب زندگی انها توجه کنند.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی به نقش بسیار مهم تاثیرگذار ارتباط والدین با مربیان در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان اشاره کرد و بیان داشت: این هفته فرصتی مناسب برای افزایش ارتباطات در این زمینه است.

وی همچنین به هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی اشاره کرد و ادامه داد: استان بوشهر در بخشی قرار گرفته است که احتمال وقوع بلایای طبیعی مختلفی در استان وجود دارد و با توجه به زلزله‌خیز بودن کشور باید برنامه‌های اموزشی در این زمینه اجرا شود.

امام جمعه گناوه در ادامه با اشاره به جنایات گروهک تروریسی داعش در کشورهای سوریه و عراق، تصریح کرد: گروه داعش توسط آمریکا و غربی‌ها ایجاد شده است و همچنان از انها پشتیبانی می‌کنند.

وی در ادامه به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و بیان داشت: نیروی انتظامی در ایجاد امنیت پایدار نقشی بسیار مهم دارد و با عملیات‌های خود موفق به ایجاد امنیتی مطلوب در کشور شده اند و امیدواریم شاهد برخورد جدی با مخلان امنیت باشیم.

حجت الاسلام رکنی حسینی خواستار مجازات مخلان نظم و امنیت در سریع ترین زمان و بدون تعلل توسط قوه قضائیه شد و افزود: قانون باید با جدیت با افرادی که مزاحم نوامیس مردم شده و یا اقدام به آدم ربایی و تجاوز به عنف می کنند برخورد کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا