گوناگون

چیت چیان: برق مورد نیاز صنایع جدید قم تامین می شود

81216938 5788230

به گزارش ایرنا، ˈحمید چیت چیانˈ پنجشنبه شب در گفت و گو با برنامه قم 1404سیمای مرکز قم (شبکه نور) با اشاره به راه اندازی صنایع جدیدی در استان قم خاطرنشان کرد: این صنایع نیاز به 800 مگاوات برق جدید دارند که وزارت نیرو در تامین این مقدار برق هیچ گونه مشکلی ندارد و ما آن را تعهد می کنیم.

وی با اشاره به وجود نیروگاه بزرگ تولید برق در استان قم، افزود: علاوه بر آن قم از طریق خطوط 400 کیلو ولتی متصل به شبکه سراسری برق است که این امکان وجود دارد که از طریق این شبکه حدود 1000 مگاوات دیگر برای این استان برق تامین شود.

وزیر نیرو با اعلام اینکه احداث دو نیروگاه به وسیله بخش خصوصی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد، افزود: آن دسته از شرکت هایی که داوطلب احداث این شرکت ها بودند مانعی به لحاظ قرارداد خرید تضمینی برق بر سر راه خود داشتند که خوشبختانه در جلسه همین هفته شورای اقتصاد با تصویب مقرراتی کلیه موانع موجود بر سر راه این شرکت ها بر داشته شد و در حال حاضر با تمام تلاش تسهیلات لازم برای بخش خصوصی برای احداث این دو نیروگاه فراهم شده است.

** افت ولتاژ در برخی مناطق قم باید رفع شود

چیت چیان با اشاره به وجود مشکل افت ولتاژ در برخی از مناطق شهر قم خاطر نشان کرد: این معضل ناشی از کمبود برق نیست، بلکه ناشی از این است که در برخی مناطق متراکم شهر، پست ها و ترانس هایی که وجود دارد ظرفیت لازم را ندارند و این افت ولتاژ در فصول پر مصرف سال مانند تابستان کاملا ملموس است.

وزیر نیرو با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با استاندار و سایر مسوولان استان برای حل این معضل تصریح کرد: شورای شهر قم اصرار دارد که ترانس ها به جای قرار گرفتن روی تیرهای برق روی زمین قرار بگیرد ولی در مکان های متراکم شهر واقعا پیدا کردن زمین خالی برای این کار وجود ندارد.

وی با بیان اینکه خرید خانه های مردم برای این کار به لحاظ مشکلات مالی نیز برای این وزارتخانه مقدور نیست، افزود: ما از اعضای شورای شهر، شهردار و استاندار تقاضا داریم در این مکان های شهر به شرکت توزیع برق استان اجازه استفاده از پایه های سیمانی برای قرار دادن ترانس ها در بالای تیرها برای تامین برق مورد نیاز مردم را بدهند.

وزیر نیرو افزود: قرار گرفتن این ترانس ها هیچ اثر سو محیط زیستی به لحاظ برق فشار ضعیف و متوسط بودن آن ندارد، افزود: این کار فقط از نظر مبلمان شهری مقداری شهر را نا زیبا می کند ولی باید در این خصوص با توجه به اینکه درآمد شرکت های برق بسیار کم است و تامین هزینه های ضروری میسر نیست همکاری های لازم انجام شود.

وزیر نیرو روز پنجشنبه با سفر به شهر مقدس قم با حضرات آیات ˈلطف الله صافی گلپایگانیˈ و ˈناصر مکارم شیرازیˈ از مراجع تقلید و آیات سید محمود هاشمی شاهرودی نائب رییس اول مجلس خبرگان رهبری، آیت الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه و حجج اسلام و المسلمین ˈسید محمد سعیدیˈ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و ˈسید جواد شهرستانیˈ نماینده آیت الله ˈسید علی سیستانیˈ در ایران دیدار و گفت و گو کرد. ک/2

7403 / 380/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا