محيط زيست

کشف هشت پای روح گونه اقیانوس آرام در عمق ۴ هزار متری + ویدیو

کشف هشت پای روح گونه اقیانوس آرام در عمق ۴ هزار و ۲۹۰ متری در حالی توسط روبات کاوشگر اقیانوس دیده می شود که این هشت پای سفید در رده بندی جدید گونه ای از آبزیان قرار داده شده که تا به حال این گونه از هشت پا در جایی دیگر از کره زمین ، پیش از این توسط انسان رویت نشده است .با میهن پست همراه شوید.

کشف هشت پای روح گونه اقیانوس آرام  و همانند این گونه از آبزی اگر چه تا به حال در جایی دیده نشده است، اما جز گونه هشت‌پایان آبزی قرار دارد،به عبارتی  هشت‌ پا یا اختاپوس یک جانور آبزی از رده سرپایان است که در بخش‌های گوناگونی از اقیانوس‌های جهان، به‌ویژه در آب‌سنگ‌های مرجانی زندگی می‌کند.

در این میان لازم است بدانید که تا به امروز ۳۰۰ گونه از هشت‌پا شناسایی شده که این تعداد، یک‌سوم از تمامی گونه‌های سرپایان ساکن آب های کزه زمین را  را تشکیل می‌دهند و این جانداران از زیرردهٔ نیام‌داران (Coleoidea)، بالاراستهٔ هشت‌پاشکلان (Octopodiformes) و راستهٔ هشت‌پایان (Octopoda) هستند.

در خصوص کشف این گونه از هشت پای روح گونه باید گفت که  در حالی که روبات کاوشگر مشغول نمونه برداری های علمی و پژوهشی از بستر بخش شمال شرقی اقیانوس آرام بود متوجه گونه ای شبیه به هشت پا شد که بر روی تکه سنگی قرار گرفته بود.

با هم تصاویر و ویدیویی از این هشت پای روح گونه ساکن اقیانوس آرام را مشاهده می کنیم.

منبع: sky news

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا