گوناگون

کلانتری: صرفه جویی درآب بخش کشاورزی، یکی از راهکارهای احیا دریاچه ارومیه است

81230960 5812103

عیسی کلانتری عصر سه شنبه در اولین جلسه شورای استانی فرهنگی اجتماعی احیا دریاچه ارومیه در تبریز اظهار کرد: بخش عمده آب مورد نیاز برای احیا دریاچه را از صرفه جویی در بخش کشاورزی تامین خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 80 درصد آبهای تجدید پذیر مورد استفاده قرار می گیرد افزود: در سالجاری استفاده بیشتر از 50 درصد ممنوع شده و باید با فرهنگ سازی، میزان آب مصرفی را تا 40 میلیارد متر مکعب کاهش دهیم.

کلانتری با اشاره به آغاز فعالیت شورای استانی فرهنگی و اجتماعی احیا دریاچه ارومیه گفت: این شورا با هدف پایش امور اجرایی و همچنین تامین بودجه شروع به کار کرده و باید مردم منطقه را از خطرات ناشی از خشک شدن این دریاچه آگاه سازد.

وی خاطرنشان کرد: در سالجاری و برای نجات این دریاچه 14 هزار و 670 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده که خارج از بودجه کشور بوده و در هر شرایطی این بودجه تامین و برای نجات دریاچه هزینه خواهد شد.

وی افزود: تنها نگرانی ام این است که کارهای اجرایی به شرکت های غیر بومی سپرده شود که در این صورت دچار مشکل خواهیم شد و بهتر است این امور نیز به شرکت های بومی که از انگیزه بالانی نیز برخوردارند داده شود.

وی ابراز امیدواری کرد تا در سال 1402 شاهد دریاچه ای با وسعت چهار هزار و 300 کیلومتر مربع و همسطح با سال 1381 باشیم.

دریاچه ارومیه که بین دو استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی محصور شده از 17سال پیش شروع به خشکیدن کرده است.

7233/245

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا