گوناگون

کنترل وزن و کاهش کلسترول با باکتری

به گزارش خبرگزاری مهر، در این پژوهش که بر روی موش ها انجام شده است، محققین نوعی پروتئین استخراج شده از باکتری های دستگاه گوارش را به نام «هیدرولاز نمک صفراوی» مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و متوجه شده اند که این پروتئین با ایجاد تغییراتی در خواص اسیدهای صفراوی، می تواند باعث کاهش روند افزایش وزن و کلسترول خون شود. طبق گفته دکتر کورمک گاهن، از مسئولین این پروژه، تحقیقات قبلی نشان داده بودند که اسیدهای صفراوی که مواد اصلی تشکیل دهنده ترشحات کیسه صفرا هستند، دارای خاصیت سیگنال دهی و پیام رسانی بوده و نظیر یک شبکه هورمونی قادر به تاثیرگذاری بر متابولیسم بدن هستند.

پژوهش فعلی نشان می دهد که این فرایند می تواند توسط باکتری های گوارشی و پروتئین آن ها تحت تاثیر قرار گرفته و اثرات خاصی روی بدن داشته باشد.

یافته های این مطالعه که نتایج آن در نشریه «آکادمی ملی علوم آمریکا» به چاپ رسیده است، می تواند در انتخاب و تولید مواد پروبیوتیک و سیستم های رژیمی برای کنترل وزن، دیابت و کاهش سطوح کلسترول سرم خون مورد استفاده قرار بگیرد. مراحل بعدی این تحقیق برای بررسی دقیق کارکرد این سیستم در بدن انسان در حال انجام است.

پروبیوتیک ها، موادی هستند که از میکروارگانیسم ها تهیه می شوند و مصرف خوردنی آن ها می تواند اثرات مفید مختلفی بر سلامتی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا