Mihanpostگوناگون

گازرسانی به شرکت‌های تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله آورا عصر یکشنبه در بررسی وضعیت امکانات زیربنایی شرکت‌های تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با بیان اینکه منطقه ویژه شرائط ویژه‌ای را برای سرمایه گذاران برای فعالیت‌های مختلف اقتصادی فراهم کرده است اظهار کرد: در این منطقه وارد کردن تجهیزات مورد نیاز خط تولید کالاها بدون دریافت عوارض گمرکی و مالیاتی است.

وی با بیان اینکه معافیت‌های یاد شده تولید کالا را تا ۳۰ درصد کاهش می‌‌دهد افزود: معافیت گمرکی و مالیاتی زمینه‎های مهم برای ترغیب به سرمایه‎گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر است بگونه‌ای که این معافیت‌ها  هزینه تولید یک کالا را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با اشاره به اینکه وارد کردن مواد اولیه شرکت‌های تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بدون حقوق و عوارض گمرکی است افزود: صادر شدن کالاهای تولیدی در مناطق ویژه اقتصادی نیز از دیگر مزیت‎‎های منطقه اقتصادی ویژه است که می‎تواند زمینه‌ای برای سرمایه‎گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر فراهم کند.

آورا، با تاکید بر بهره‌مند شدن سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی از ارزش افزوده و تخفیف گمرکی گفت: در گذشته از ارزش افزوده و تخفیف گمرکی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر استفاده نمی‌شد و سرمایه‎گذاران این مزیت بهره‎مندی لازم را نبرده‌اند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر فراهم است گفت: گازرسانی خط انتقال و شبکه داخلی منطقه ویژه اقتصادی به پایان رسید و زمینه بهره‌مندی ۵۹ شرکت در منطقه ویژه اقتصادی از نعمت گاز فراهم شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهربا اشاره به اینکه مشکل تامین برق در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر برطرف شده افزود: اکنون ساخت پست فوق توزیع برق در شهرک صنعتی بوشهر که همجوار منطقه ویژه است طراحی شده که با ایجاد این نیروگاه مشکل برق تمامی واحدهای تولیدی برطرف می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا