دسته‌بندی نشدهورزشی

گام اول و لرزان پرسپولیس برابر نفت تهران و واكنش علي دايي

به گزارش ميهن پست -شاگردان علی دایی نخستین دیدار خود در چهاردهمین دوره رقابت های لیگ برتر را در شرایطی با تساوی به پایان بردند که وی در دوره های گذشته بازی های نخست خود را با پیروزی پشت سرمی گذاشت. این تساوی در شرایطی رقم خورد که دو تیم دقایق پایانی را با 10 نفر پشت سرگذاشتند.

دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و نفت تهران در هفته اول چهاردهمین دوره رقابت های لیگ برتر از ساعت 19:40 امروز جمعه آغاز شد که در پایان دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

در این دیدار که به قضاوت احمد صالحی در ورزشگاه آزادی تهران و در حضور حدود 18 هزار تماشاگر برگزار شد، پرسپولیس بازی را بهتر آغاز کرد و هر چند حملات خطرناکی روی دروازه حریف نداشت اما در دقیقه 11 روی یک ضربه ایستگاهی به گل برتری رسید. در این صحنه پیام صادقیان توانست به زیبایی توپ را به گوشه دروازه نفت بفرستد تا تماشاگران حاضر در ورزشگاه را به وجد بیاورد.

به نقل از مهر ، پس از این گل بازی برای دقایقی افت کرد اما این تیم نفت بود که توانست توسط مهاجم پیشین پرسپولیس دروازه سرخپوشان را باز کند. در دقیقه 27 این دیدار غلامرضا رضایی از پشت محوطه جریمه شوت آرام و زمینی را به سمت دروازه سوشا مکانی فرستاد که توپ پس از برخورد به تیر دروازه و بدن دروازه بان پرسپولیس وارد دروازه شد تا کار به تساوی کشیده شود. در دقایق پایانی نیمه اول ضربه محکم عباس زاده به تیر افقی دروازه نفت برخورد کرد و به زمین برگشت.

با شروع نیمه دوم علی دایی اقدام به یک تعویض کرد و امید عالیشاه را وارد زمین کرد تا قدرت تهاجمی تیمش را افزایش دهد اما در 15 دقیقه ابتدایی این نیمه شاهد اتفاق خاصی نبودیم و دو تیم فوتبال کم حادثه ای را پشت سرگذاشتند. در این دقایق اعتراض به داور که بیشتر از سوی علی دایی مطرح می شد، اصلی ترین محور بازی بود. ضمن اینکه دو تیم برنامه ای برای نزدیک شدن به دروازه حریف نداشتند.

بازی تا دقیقه 70 بدون آنکه موقعیت خطرناکی روی دروازه ها ایجاد شود پیگیری شد اما در این دقیقه رضا نوروزی در موقعیت عالی با دروازه بان نفت تک به تک شد که ضربه او از بالای دروازه خالی به بیرون رفت تا این مهاجم تازه وارد به جمع سرخپوشان در زدن گل ناکام بماند. در ادامه بازهم دو تیم روند کند و کسل کننده خود را ادامه دادند تا تماشاگران در سکوت محض منتظر اتفاق جدیدی باشند.

در دقایق پایانی این دیدار پرسپولیس میل هجومی بیشتری پیدا کرد و چند حمله را روی دروازه حریف پی ریزی کرد. در دقیقه 87 این دیدار امین حاجی محمدی مدافع نفت به خاطر خطا روی پیام صادقیان و دریافت دومین کارت زرد از زمین اخراج شد تا نفتی ها دقایق باقیمانده را با یک بازیکن کمتر سپری کنند. در دقیقه 90 این دیدار علی دایی محمد نوری را هم به جای رضا حقیقی وارد زمین کرد تا بتواند نتیجه را تغییر دهد. مهدی طارمی هم در دقایق وقت های اضافه به جای رضا نوروزی وارد زمین شد اما تعویض هایی دایی جواب نداد تا او و تیمش اولین دو امتیاز را از دست بدهند.

در دقیقه 92 این دیدار مهرداد کفشگری هافبک میانی سرخپوشان به خاطر خطا روی مهاجم نفت دومین کارت زرد را دریافت کرد و از بازی اخراج شد تا دو تیم بازی را 10 نفره به پایان برسانند و بک کسب یک امتیاز به فکر بازیهای بعدی باشند.

شاگردان علی دایی نخستین دیدار خود در چهاردهمین دوره رقابت های لیگ برتر را در شرایطی با تساوی به پایان بردند
شاگردان علی دایی نخستین دیدار خود در چهاردهمین دوره رقابت های لیگ برتر را در شرایطی با تساوی به پایان بردند

واكنش دايي پس از توفق پرسپوليس

آقایان اطلاعیه داده‌اند علیه داور حرف نزنیم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از تساوی تیمش برابر نفت در اولین دیدار لیگ چهاردهم با بیان اینکه آقایان اطلاعیه داده‌اند که در مورد داوری اظهار نظر نکنیم گفت: از عملکرد بازیکنانم راضی هستم و فکر می کنم برای شروع نتیجه بدی نگرفتیم. وی همچنین در واکنش به شعار برخی هواداران استقلال علیه وی گفت: تمرکز من روی پرسپولیس است و نمی خواهم وارد این مسائل شوم.

علی دایی پس از تساوی یک بر یک شامگاه امروز جمعه تیمش برابر نفت تهران به خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی گفت: ابتدا درگذت ناصر احمدپور و حسین معدنی را تسلیت می گویم. فکر می کنم برای شروع نتیجه بدی نبود. در نیمه دوم ما عملکرد بهتری داشتیم و فشار زیادی را روی دروازه نفت آوردیم اما نتوانستیم از موقعیت هایی که ایجاد کرده بودیم استفاده کنیم. از عملکرد بازیکنانم در نیمه دوم راضی هستم و امیدوارم بتوانیم در ادامه هم این روند را ادامه دهیم.

وی در مورد صحنه گلی که تیمش دریافت کرد گفت: این موقعیت ها معمولا کم ایجاد می شود و ما گل ساده ای را دریافت کردیم. ما مقابل تیم قدرتمندی بازی می کردیم. آنها تیم دست و پا بسته ای نبودند و توانستند فصل قبل سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بگیرند. با این حال در نیمه دوم ما تیم برتر میدان بودیم.

علی دایی در مورد قضاوت داور هم گفت: براساس اطلاعیه ای که آقایان اعلام کردند ما نمی توانیم در مورد داوری اظهار نظری کنیم. اما باید جام جهانی را به عنوان یک درس در نظر بگیریم. اینجا اما متاسفانه قوانینی می گذارند که به آن عمل نمی کنند. مگر در بازی با آرژانتین که پنالتی ایران را نگرفتند همه اینها اعتراض نکردند. حالا چطور من نمی توانم از حق تیمم دفاع کنم. بجز صحنه پنالتی صحنه های دیگری هم بود اما ما اعتراض نمی کنیم و امیدوارم آقای صالحی در کارش موفق باشد.

علی دایی در ادامه خاطرنشان کرد: در دیدار فصل گذشته برابر فولاد افشین با دست توپ را کنترل کرد و به ما گل زد و داور هم پذیرفت اما مشابه همین صحنه امروز اتفاق افتاد که داور نگرفت. به ما گفته اند صحبت نکنیم. ما هم صحبت نمی کنیم تا ببینیم داوری ما بهتر می شود یا نه. اول باید قانونی که وضع می کنیم خودمان عمل کنیم بعد بیایند از علی دایی بخواهند که صحبت نکند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اتفاقاتی که روی سکوها رخ داد گفت: من در مورد اتفاقات روی سکوها صحبت خاصی نمی کنم. اگر قانونی وضع شده باید به آن عمل کرد. من کار خودم را می کنم. هواداران استقلال برای من محترم هستند و کاری به این مسائل ندارم. تمام تمرکزم روی پرسپولیس است که بتوانیم نتایج خوبی بگیریم. درخواستم از مسئولان این است که قوانینی که وضع می کنند را اجرایی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا