Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

یوجین سرنان فضانورد آمریکایی و آخرین انسان مسافر ماه درگذشت

یوجین سرنان فضانورد سازمان فضایی آمریکایی که در سفر آپولو ۱۷ که حدود ۴۰ سال از آن می گذرد و به عنوان آخرین و یازدهمین انسانی که قدم بر روی کره ماه گذاشت ، امروز در سن ۸۲ سالگی درگذشت. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

بعد از یوجین سرنان فضانورد سازمان فضایی آمریکایی که در ماموریت آپولوی۱۷ – آخرین ماموریت فضاپیمای سرنشین‌دار ناسا و جهان در ماه – به عنوان آخرین انسان قدم بر روی ماه گذاشته است ، دیگر کسی پایش به خاک ماه نرسید است.

با این حال یوجین سرنان فضانورد در سال ۱۹۶۳ از ارتش به ناسا رفت و در طول حیات کاری خود در سازمان فضایی ایالات متحده آمریکا، در مجموع ۵۰۰ ساعت فضانوردی انجام داد که ۷۳ ساعت آن روی کره ماه بود.

بد نیست بدانید که این فضانورد در سال ۱۹۶۳  میلادی بخشی از پروژه راهپیمایی فضایی بود که سه‌ روز طول کشید و در ۱۹۶۹ به‌عنوان هدایت‌کننده سفینه مادر در مأموریت آپولوی ۱۰ خدمت کرد و او سپس پله‌پله بالا رفت تا این‌ که در سال ۱۹۷۲ در مأموریت آپولوی۱۷ به‌ عنوان فرمانده فضاپیما روی ماه نشست.

آپولوی۱۷ آخرین فضاپیمای سرنشین‌دار روی سطح ماه بود و یوجین سرنان نیز آخرین انسانی شد که تا امروز روی کره ماه راه رفته است. او پس از ۲۰ سال خدمت در ارتش و ناسا، در سال ۱۹۷۶ از ارتش آمریکا بازنشسته شد و همزمان ناسا را نیز ترک کرد. رکورد او به‌عنوان آخرین کسی که روی ماه پیاده‌روی کرده تا زمان مرگش نیز باقی‌ماند.

منبع : foxnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا