گوناگون

‌پیش‌بینی برداشت 52 تن گوجه فرنگی از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد تاکستان

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان از آغاز برداشت گوجه فرنگی از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه قزوین، داوود محمد زمانی اظهار کرد: امسال برای نخستین‌بار بخشی از اراضی مزرعه این دانشگاه زیر کشت گوجه فرنگی رفته است که پیش‌بینی می‌شود حدود 25 تن محصول گوجه فرنگی برداشت شود.

وی افزود: از ویژگی‌های اصلی محصول تولیدی، بکارگیری کمینه کود و نیز عدم به کارگیری سموم شیمیایی در تولید این محصول بوده است.

این مسئول تصریح کرد: همچنین گلخانه 2 هزار متر مربعی دانشگاه برای نخستین‌بار به کشت خیار گلخانه‌ای اختصاص یافته است که امید است با برداشت محصولات گلخانه‌ای، بخشی از اهداف دانشگاه در راستای ایجاد درآمدهای غیر شهریه‌ای محقق شود.

محمد زمانی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود 80 تن محصول گلخانه‌ای در این دوره کشت برداشت شود ادامه داد: امکان تولید سایر محصولات زراعی و باغی در مجتمع زراعی و باغی دانشگاه وجود دارد و زیرساخت‌های لازم برای فعالیت پژوهشی و تولیدی اساتید، دانشجویان، کارمندان و سایر افراد علاقمند فراهم شده است.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا