Mihanpostپیشنهاد سردبیرهوا فضا

تصویر شگفت انگیز تلسکوپ هابل از ساختار هستی در کهکشان NGC 1222

تصویر شگفت انگیز تلسکوپ هابل از ساختار هستی در حالی منتشر شده که این تصویر از کهکشان NGC 1222 و توسط دوربین میدان گسترده این تلسکوپ تهیه شده است . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .کهکشان NGC 1222 یکی از کهکشان هایی است که در دسته کهکشان عدسی جای می گیرد . این دسته از کهکشان ها به دلیل غبار آلود بودن جو اطراف آنها و ناصاف بودن شکل ظاهریشان در میان اختر شناسان به عنوان کهکشان های کسل کننده معروف هستند چرا که هیچ انفجاری در آنها نیست و یا اینکه به علت وجود همین گرد و غبار ها چیزی از داخل آنها مشخص نیست .

اما کهکشان NGC 1222 با بقیه کهکشان های از این دست متفاوت است در این کهکشان به دلیل وجود منابع عظیم گازی زایش ستاره های انفجاری بسیار زیاد است . در NGC 1222 هسته مرکزی از سه بخش فشرده تشکیل شده است .اخترشناسان اعتقاد دارند این کهکشان در گذشته های دور دو کهکشان کوچکتر را بلعیده و موقعیت خودش به همین دلیل کمی انحراف یافته است .

تصویر رنگی  جدید منتشر شده از دوربین میدان گسترده شماره سه تلسکوپ هابل یک ساختار شگفت انگیز  از هستی را به نمایش گذاشته است . این تصویر نشان می دهد که چطور  رشته های غبار آلود  گازی  و روشن گازی در شکل‌ گیری ستاره‌ ای بزرگ و قدرتمند مشارکت دارند .

البته هنوز اطلاعات دقیقی از کهکشان NGC 1222  وجود ندارد اما محققان نجوم امیدوارند با نصب دوربین شماره ۳ هابل دانسته ها در مورد این کهکشان زیبا افزایش یابد .

کهکشان NGC 1222 یک کهکشان عدسی گونه‌ای از کهکشان است که در طبقه‌بندی کلاسیک کهکشان‌ها میان کهکشان بیضوی و کهکشان مارپیچی قرار می‌گیرد. این کهکشان‌ها دیسک هستند ولی به علت زیاد بودن غبار میان ستاره‌ای شکل عدسی به خود گرفته و البته زایش ستارگان در این دسته کهکشان‌ها زیاد است.

با هم در میهن پست تصویر شگفت انگیز تلسکوپ هابل از ساختار هستی را تماشا می کنیم.

تصویر شگفت انگیز تلسکوپ هابل از ساختار هستی

 

منبع : sci-news

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا