گوناگون

قانون نحوه اداره شهرداری های کشور اصلاح می شود

81135517 5646188

به گزارش ایرنا، ˈعلی نوذرپورˈ شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی با شهرداران چهارمحال وبختیاری گفت:بر اساس ماده 173 قانون پنج ساله توسعه پنجم کشور، دولت مجاز است در زمان اجرای برنامه نسبت به تهیه برنامه جامع مدیریت شهری اقدام کند.

وی دستیابی به ساختار مناسب و مدیریت هماهنگ و یکپارچه شهری در محدوده و حریم شهرها با رویکرد تحقق توسعه پایدار شهری و تمرکز مدیریت از طریق واگذاری وظایف و تصدی دستگاههای دولتی به بخش خصوصی و تعاونی و شهرداری ها را از اهداف تصویب این قانون بیان کرد.

نوذرپور اضافه کرد:بازنگری و به روز رسانی قوانین و مقررات شهرداری ها و ارتقاء جایگاه شهرداری ها در این ماده قانونی ذکر شده و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز اصلاح قانون شهرداری ها را در دستور کار امسال خود قرار داده است.

معاون شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تاکید کرد:امید است، این قانون تا پایان سالجاری تهیه شده و برای بررسی و تصویب به هیات محترم دولت ارسال شود.

این مقام مسئول همچنین از نهایی شدن سند ملی احیاء، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده کشور در کمیسیون های تخصصی دولت خبر داد و افزود:بر اساس قانون احیا و نوسازی بافت های فرسوده کشور مصوب سال 87، دولت مکلف است نسبت به اجرایی شدن مفاد آن اقدام کند.

وی افزود:امیدواریم این سند طی سال جاری از سوی دولت ابلاغ شود.

به گزارش ایرنا، شهرداران شهرهای چهارمحال وبختیاری نیز در این نشست به بیان مشکلات حوزه تحت مسئولیت خود پرداختند.

کمبود اعتبارات عمرانی برای اجرای طرح های شهری، نبود نیروی متخصص و آموزش دیده در امور شهری، وجود مشکلات استخدامی برای جذب نیروی جدید و وجود برخی موانع قانونی برای احقاق حقوق شهرداری ها در محاکم قضایی از مشکلات بیان شده از سوی شهرداران استان در این نشست بود.

547/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا