گوناگون

دالاهو قابلیت ویژه‌ای در زمینه ورزش‌های هوایی و جذب توریسم ورزشی دارد ‌

‌مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: منابع طبیعی خدادادی در کنار زیرساخت‌های فراهم شده در ورزش دالاهو قابلیت‌های این شهرستان در عرصه ورزش‌های هوایی و جذب توریسم ورزشی را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، مجتبی جوهری در نشست شورای ورزش شهرستان دالاهو که با حضور فرماندار این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: شورای ورزش در شهرستان‌ها یک پتانسیل و ظرفیت بسیار مناسب در راستای توسعه ورزش است و با برگزاری منظم این شورا می‌توان تحول و تحرک جدی را در ورزش دالاهو شاهد باشیم.

وی وجود اماکن ورزشی ایجاد شده در مناطق مختلف استان را یک فرصت مناسب برای توسعه فرهنگ ورزش در سطح جامعه ذکر کرد و افزود: در شهر کرند، ریجاب و دهستان‌های این شهرستان نیز امکانات خوبی مهیا شده که باید با برنامه ریزی بهتر از آنها به نحو مطلوب‌تری استفاده شود.

جوهری تعامل و همکاری دوجانبه و چند جانبه ورزش و جوانان با دستگاه های اجرایی و نهادهای دیگر را در امر توسعه ورزش و ایجاد شادابی و نشاط در جامعه ضروری دانست و گفت: باید در این زمینه تفاهم نامه‌هایی با نظارت و هدایت فرماندار میان ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌ها منعقد شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در ادامه برنامه ریزی در راستای ایجاد شادابی و نشاط در جامعه را ماموریت مهم اداره کل ورزش و جوانان، همه دست اندرکاران ورزش و سایر دستگاه‌ها ذکر کرد و گفت: شهرداریهای استان لازم است طبق سرفصل‌هایی که دارند، به منظور ایجاد رفاه بیشتر در جامعه و کمک به سلامت بیش از پیش به ورزش ورود پیدا کنند و در راستای توسعه فرهنگ ورزش عمومی و همگانی در کنار ورزش و جوانان برنامه ریزی و حمایت کنند.

وی همچنین به ضرورت تعامل با آموزش و پرورش به منظور استعدادیابی و افزایش مشارکت دانش آموزان و خانواده های آنها در برنامه‌های ورزشی اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش از یک پتانسیل عظیم مانند نیروی متخصص آموزش دیده و دانش‌آموز علاقمند به ورزش برخوردار است.

به گفته وی، در تفاهم نامه ای که با آموزش و پرورش استان منعقد شده به موضوعات و برنامه‌های کاربردی مهمی اشاره شده که باید این تفاهم نامه در سطح شهرستان‌ها نیز اجرایی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در ادامه خواستار توجه جدی به موضوع جوانان و افزایش مشارکت آنها در برنامه‌های مختلف شد و گفت: باید سعی کنیم مسئولیت پذیری را از طریق واگذاری برنامه‌ها به جوانان آموزش دهیم.

جوهری افزود: افزایش تعداد سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند به افزایش مشارکت جوانان در فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی کمک کند.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا