گوناگون

بروجرد در حسرت بیمارستان نو

شهرستان بروجرد با جمعیتی حدود 400 هزار نفر، دارای دو بیمارستان دولتی با قدمت 50 و 100 سال است که دارای بافت قدیمی و بسیار فرسوده بوده و جوابگوی نیاز مردم و بیماران این شهر نیست.

با توجه به قدمت دو بیمارستان امام خمینی(ره) و چمران شهرستان بروجرد که از حد استاندارد رد شده و شهر بروجرد نیاز به بیمارستانی جدید دارد. فضای فعلی بیمارستان‌ها جای قرار دادن تخت‌های بیشتر را در اتاق‌ها ندارد و با وجود اینکه بیمارستان امام‌خمینی(ره) تا به حال چندبار بازسازی شده‌، اما نمی‌تواند مطابق استانداردهای روز باشد. بیمارستان امام‌خمینی(ره) با قدمتی 100 ساله، نداشتن امکانات مناسب و کمبود تخت پاسخگوی مردم شهرستان بروجرد نیست به خصوص در ایام تعطیل با مشکل روبرو است.فرسودگی، از عمده‌ترین مشکلات بیمارستان‌های بروجرد بوده و از استاندارد‌های لازم برخوردار نیست این بیمارستان‌ها به دلیل فرسودگی، ارزش مقاوم‌سازی ندارد و باید تغییر کاربری داده شود. کمبودهای موجود در بهداشت و درمان بروجرد به ناچار مردم را روانه شهرهای همجوار می‎کند که این امر برای مردم شهرستان بروجرد دردسرساز و هزینه‌بر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه لرستان، کلنگ بیمارستان آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) در سال 86 به زمین زده شد و قرار است این بیمارستان در پنج طبقه با 1000 متر زیربنا ساخته شود.

ساخت بیمارستان آیت‎الله بروجردی در سفر اول هیئت دولت به استان لرستان مصوب شد که پس از گذشت قریب هفت سال هنوز به مرحله بهره‎برداری نرسیده است.

یکی از نمایندگان بروجرد چندی قبل در این رابطه گفت: گلایه‌هایی در رابطه با وضعیت درمانی شهر می‌شنویم که حق می‌دهیم زیرا بیمارستان‌های ما دارد جزو آثار تاریخی شهر می‌شود.

علاالدین بروجردی ابراز امیدواری کرده بود با مجموعه پیگیری‌های انجام شده، بیمارستان 220 تختخوابی آیت‌الله العظمی بروجردی(ره)‌ که نیمی از راه را طی کرده و به سمت مراحل تکمیلی می‌رود با سرعت بیشتری ساخته شود که اگر اعتبارات آن به‎موقع برسد پایان سال 91 قابل بهره‌برداری خواهد بود.

این امر با توجه به اینکه امسال نزدیک است به نیمه خود برسد خبری از افتتاح و بهره‎برداری از این پروژه عظیم نیست.

همچنین خرداد ماه سال ۹۱ وزیر راه و شهرسازی دولت دهم که به بروجرد سفر کرده بود در سخنانی گفت: برای تکمیل پروژه بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی بروجرد از محل طرح مهر ماندگار چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اختصاص پیدا کرده است.

علی نیکزاد با بیان اینکه این بیمارستان تا پایان سال ۹۱ تکمیل می‎شود اما در حالی که ماه پنجم سال 93 را پشت سر می‎گذاریم این بیمارستان به مرز بهره‎برداری نرسیده است.

در حال حاضر نیز نماینده مردم بروجرد در مجلس در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: بیمارستان آیت‎الله بروجردی، شهریور ۹۴ به بهره‎برداری خواهد رسید و اصرار ما بر تکمیل بیمارستان آیت‎الله بروجردی در شهرستان بروجرد است.

بهرام بیرانوند با بیان اینکه این بیمارستان از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، اظهارکرد: از مجموع ۱۰ میلیارد تومان اعتباری که از محل ماده ۱۸۰ قانون برنامه بودجه به استان اختصاص دادند، شش میلیارد تومان آن را برای بیمارستان آیت‎الله بروجردی اختصاص دادیم.

وی اظهارکرد: در این باره نیز دولت وعده داده و ما تحقق این وعده را رصد می‌‎کنیم و پیش‎بینی می‌‎شود تا شهریور سال آینده این پروژه تکمیل و به بهره‎برداری برسد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس تصریح‌کرد: در حال حاضر سفت‎کاری این بیمارستان انجام و وارد مرحله نازک‎کاری خواهد شد.

متاسفانه وضعیت بیمارستان‎های شهر بروجرد مناسب نیست و از لحاظ قدمت در شرایطی هستند که جزء بناهای تاریخی محسوب می‌شوند این در حالیست که با رشد جمعیت و نیاز روزافزون به بهداشت و درمان انتظار می‌رود، متولیان امر برای تامین سلامت مردم و تسهیل دسترسی به مراکز درمانی مجهز و به روز تلاش کرده تا ضمن اطمینان بخشی به مردم در زمینه تامین نیازهای خود در این بخش، کمبود فضای درمانی موجود در شهرستان نیز برطرف شود.

اما آنچه در این میان نیز خودنمایی می‎کند بحث تجهیز این بیمارستان است که با افتتاح آن آیا بحث تجهیزات آن نیز سریع مرتفع می‏‌شود یا اینکه چند سالی باید این مردم منتظر مجهز شدن آن باشند و چندسالی را در انتظار تکمیل شدن مجهز شدن آن باشند.

گزارش از زهره گودرزی خبرنگار ایسنای لرستان

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا