گوناگون

چند خبر کوتاه از استان کرمانشاه

81216800 5788067

به گزارش خبرنگار ایرنا، منوچهر پروینی روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه طرح هجرت افزود: صرفه جویی، احیا فرهنگ احساس مسوولیت نسبت به محیطی که از آن استفاده می شود، عزم دانش آموزان در راه سازندگی و احساس تعهد از موضوعاتی است که در طرح هجرت نهفته است.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان با حضور در طرح هجرت به پیام مقام معظم رهبری در خصوص عنوان اقتصاد مقاومتی هم لبیک می گویند.

وی با بیان اینکه فراهم ساختن مشکلات اقتصادی یکی از حرکتهای شوم دشمن علیه نظام اسلامی ایران است که دانش آموزان در طرح هجرت 3 با تعمیر و زیباسازی محل تحصیل خود، استقلال اقتصادی را تجربه خواهند کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج هم گفت: در سالجاری 300 دانش آموز در طرح هجرت 3 ثبت نام کرده اند.

سرهنگ نور سعیدبابانژاد افزود: دانش آموزان در این طرح در عرصه های مرمت و زیباسازی مدارس، کلاسهای تقویتی و جبرانی و مشاوره ای و فعالیتهای فوق برنامه شامل کلاسهای عقیدتی و احکام شرکت خواهند کرد.

***

پاوه – اعضای جمعیت مردمی مبارزه با اعتیاد پاوه در روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با فرماندار این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار پاوه در این نشست با بیان اینکه جامعه سالم هزینه دارد، گفت: فرهنگ و ترویج آن، بستر سازترین واژه ای است که انجمن های مردم نهاد می توانند از آن به عنوان ابزاری مهم و تأثیرگذار در امر پیشگیری از اعتیاد بهره گیرند.

پرویز ایده پور افزود: انجمن های مردم نهاد باید با وارد شدن به مباحث ومقوله های علمی، هنری، ادبی و فرهنگی و ارائه راهکار و برنامه های بازدارنده ومفرح، مانع از حضور جوانان در مکان های ناهنجار شوند.

در ادامه این نشست هر یک از اعضا به ارائه نقطه نظرات وایده های خود پرداختند و در ادامه دبیر جمعیت مردمی مبارزه با اعتیاد پاوه مشکلات پیش روی این جمعیت را عنوان کرد.

***

جوانرود – گردهمایی همسران پاسدار با محوریت سبک زندگی اسلامی در حسینیه تیپ انصارالرسول جوانرود برگزارشد.

دراین گردهمایی که بیش از 150 نفر ازهمسران پاسدار تیپ انصارالرسول جوانرود حضورداشتند یکی از کارشناسان مسائل اجتماعی با اشاره به رشد علم و رسانه های نوپدید گفت: در دهه های اخیر شاهد پیشرفت قابل توجهی در فن آوری رسانه بوده ایم و هم اکنون ما با رسانه های نوپدید روبه رو هستیم.

زهرا موسوی افزود: رسانه ها خود فرهنگی را به داخل کشور ما می آورند که منجر به تغییر شناخت، نگرش و رفتار شهروندان ایرانی می شود و می تواند مخرب و یا دارای فوایدی باشد، اما آنچه که در ظاهر مشخص است و ما می بینیم ضررهای آن بیشتر از فایده های آن است.

این کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به اینکه زبانه آتش جنگ نرم علیه کشور ما توسط کشورهای متخاصم ، کانون خانواده را هدف قرار داده است، افزود: خانواده به عنوان هسته اولیه تشکیل جامعه علاوه بر اینکه می تواند با پتانسیل های موجود جامعه را بسازد ، می تواند با کارکرد خود آن را به سوی تعالی یا انحطاط بکشاند.

***

کرمانشاه – قراردادی سه ساله برای توسعه همکاری بخصوص در مورد ارائه خدمات بانکی در باجه های پستی استان روز پنجشنبه میان مدیرکل شرکت پست و مدیر شرکت پست بانک کرمانشاه امضا شد.

به گزارش ایرنا، به موجب این قرارداد در 15 نقطه پستی استان کرمانشاه از این پس خدمات بانکی مانند قبول و پرداخت حواله، دریافت و قبول وجوه قبوض مصرفی آب، برق، گاز و تلفن، ارائه سرویس حساب قرض الحسنه (پس انداز و جاری)، سرویس حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلند مدت، قبول چک و دریافت و پرداخت وجوه به نمایندگی از طرف دستگاههای دولتی و خصوصی، بازاریابی خدمات بانکی، پرداخت حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی و… ارائه خواهد شد.

براین اساس، دفاتر فعال در استان که خدمات مذکور را ارائه می کنند عبارتند از دفتر شهید قندی واقع در خیابان شریعتی، دفتر پیام واقع در سه راه شریعتی و نیز ادارات مرکزی پست در شهرستانهای پاوه، جوانرود، سنقروکلیایی، کنگاور، هرسین، گیلانغرب، سرپل ذهاب، قصرشیرین، اسلام آباد غرب، بیستون، ثلاث باباجانی و صحنه که آماده خدمت به هم استانی ها می باشند.

571/7453/ 7448/567

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا