گوناگون

نگاه دولت به بندر چابهار ملی و فرامنطقه‌ای است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نگاه دولت به بندر چابهار فرامنطقه‌ای و ملی است و صرفا آن را با نگاه محدود منطقه‌ای نخواهد دید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی اظهارکرد: رییس‌جمهور در سفر اخیر خود به استان طی بازدیدی که از این بندر داشت تاکید بر جذب سرمایه‌گذار و توسعه مشوق‌های سرمایه‌گذاری در این بندر داشت.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بخش خصوصی توانسته احیاگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری بی‌شماری در این منطقه باشد و بندر چابهار را از یک رکود اقتصادی نجات دهد.

هاشمی گفت: افزایش حجم ترانزیت کالا از 2.6 به شش میلیون تن در سال نیازمند مشارکت سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی در این منطقه است.

وی تاکید کرد: دولت مصمم است تا با اجرای برخی معافیت‌های مالیاتی زمینه سرمایه‌گذاری بیشتری را در منطقه فراهم کند.

هاشمی بیان کرد: در حال حاضر زمینه‌های یک جهش اقتصادی و توسعه فرامنطقه‌ای در چابهار فراهم شده است.

وی تصریح‌کرد: کشورهای هند، پاکستان، چین و حوزه خلیج‌فارس در حال حاضر بدون هیچ مشکلی به سرمایه‌گذاری در این منطقه مشغول به فعالیت هستند.

نماینده عالی دولت در استان گفت: بندر چابهار ما را به بیشتر کشورها وصل می‌کند و مزیت اول آن ترانزیت و کسب کار و تجارت برای کسب موقعیت ایران در تعامل از طریق ارتباط تجاری با کشورها با عبور از دریای آزاد برای دسترسی به کشورهای نیازمند بخصوص کشورهای پاکستان، هندوستان و آفریقاست.

وی افزود: اینجا دریای آزادی است با همه امکانات و تا عمق آفریقا امکان صید وجود دارد و به همین دلیل شهرستان چابهار 80 درصد از صید تن ماهیان کشور را داراست. این زمینه را برای اشتغال حداقل تا 200 هزار نفر در بخش شیلات فراهم می‌کند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اگر با یک جهت‌گیری درست به سمت صید صنعتی برویم می‌توانیم از این دریای عظیم که تا عمق افریقا آزاد و در اختیار ماست برای وسعت تولید کسب و کار استفاده کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا