Mihanpostپیشنهاد سردبیرساختنی‌ها

آموزش ساخت شارژر خورشیدی برای کوله پشتی + عکس

آموزش ساخت شارژر خورشیدی برای کوله پشتی و یا در حقیقت تبدیل یک کوله پشتی معمولی به کوله پشتی خورشید را در این ساختنی برای شما کاربران عزیز آماده کرده‍‌ ایم  که شما نیز اگر تصمیم به ساخت همچین شارژی برای کوله تان داشتید از آموزش ارائه شده در میهن پست بهره بگیری .برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

آموزش ساخت شارژر خورشیدی برای کوله پشتی اگر چه به ظاهر کمی سخت است اما وقتی که فکرش را می کنید که در جایی موبایل و یا گجت تان به دلیل نداشتن انرژی کافی اعصابتان را به هم می ریزد، سختی کار برایتان فراموش می شود و برای ساخت لوله ای با شارژر خورشیدی دست به کار می شود.

به عبارتی دیدگر حتما برای شما هم پیش آمده که مجبورید گجت های بزرگ الکترونیکی خود را به بیرون از خانه در سفر ها و یا برای مسائل آموزشی ، کاری و … با خود حمل کنید . خالی شدن شارژ دستگاه ها هم یکی از مشکلات همیشگی در این مسئله است . امروز ما در این ساختنی به شما آموزش می دهیم که چگونه با استفاده از پنل های خورشیدی کوله پشتی خورشیدی بسازید که بتواند گجت های شما را شارژ کند .

قبل از شروع آموزش با مشخص کردن ابزار مورد نیاز باید بگوییم که پیدا کردن قطعات به کار رفته در ساخت این کوله پشتی خورشیدی کار ساده ای نیست. برش ها و سوراخ کاری ها در این ساختنی همه با پرینتر های سه بعدی ساخته شده اند که در دسترس هر کسی نیستند اما اگر با دقت به آنها نگاه کنید می توانید آنها را خیلی تر و تمیز بسازید و یا اینکه از وسایل شبیه به آنها استفاده کنید .برای این ساختنی کمی خلاقیت در انتخاب قطعات نیاز است .

ابزار مورد نیاز : ۱ – کاتر ۲- پیچ گوشتی

قطعات مورد نیاز : ۱- کوله پشتی معمولی با ابعاد متوسط ۲- پنل خورشیدی ۳ واتی ۳-شارژر  ۱٫۳ ولتی تقویت کننده Lipo Rider ولتاژ ۴- قاب مناسب ۵-کابل USB میکرو ۶- باتری لیتیوم پلیمری ۳٫۷ ولت و ۵۵۰ میلی آمپر در ابعاد ۳۸ در ۴۲ در ۳٫۷ میلی متر ۷- ۱۶ عدد پیچ و مهره M3 و تعدادی بست مخصوص برای چوب

آموزش ساخت کوله پشتی خورشیدیآموزش ساخت کوله پشتی خورشیدی

مراحل ساخت : ابتدا باید مدار کوله پشتی خورشیدی را آماده کنیم شارژر  ۱٫۳ ولتی تقویت کننده Lipo Rider ولتاژ در حقیقت یک ماژول است که رابط های مختلفی دارد . شما باید باتری لیتیوم پلیمری را به ورودی باتری که با حروف  BAT  مشخص شده وصل کنید سپس پنل خورشیدی را هم به ورودی خورشیدی که با کلمه SOLAR مشخص است وصل کنید . حالا می توانید آن را آزمایش کنید . برای آزمایش این مدار آن را به جایی ببرید که نور خورشید وجود دارد زمانی که نور خورشید به پنل برخورد کند ال ای دی قرمز رنگ روی ماژول روشن خواهد شد  . بعد از مطمن شدن از صحت کار کرد مدار کلید SW روی ماژول را روی حالت روشن قرار دهید .

در این مرحله باید یک قاب مناسب برای ماژول بسازید ما پیشنهاد می کنیم که فایل های زیر را در اختیار شرکت هایی که چاپ سه بعدی انجام می دهند بگذارید و خیال خود را راحت کنید . البه توجه داشته باشید که چون شرکت های مختلف از چاپگر های متفاوتی استفاده می کنند ممکن است در نهایت نیاز باشد که با سنباده و یا سوهان قاب نهایی را اندازه کنید ولی اصلا جای نگرانی نیست. اگر قصد ندارید با چاپ سه بعدی قاب را بسازید چیزی شبیه به این قاب را پیدا کرده و تغییرات لازم روی آن را ایجاد کنید .

فایل شماره یک چاپگر برای چاپ سه بعدی قاب
فایل شماره دو چاپگر برای چاپ سه بعدی قاب

حالا قصد داریم پنل خورشیدی را به کوله پشتی معمولی وصل کنیم برای این کار از بست های مخصوص چوب استفاده می کنیم . باید روی آنها سوراخ های مورد نیاز خود را ایجاد کنیم .هیچ نیازی به برش لیزری نیست شما می توانید به سادگی آنها را ایجاد کنید . هر بست احتیاج به چهار سوراخ دارد .

در این مرحله باید جای پنل را در قسمت بالای کوله پشتی مشخص کنید و آن را علامت گذاری کنید . بعد ازعلامت گذاری دقیق آنها را با کاتر یا هر وسیله دیگری سوراخ کنید و با کمک پیچ و مهره ها و همچنین بست هایی که آماده کرده اید پنل را به کوله پشتی متصل کنید توجه داشته باشید که پیچ ها را از داخل کوله رد کنید .

در نهایت هم باید قاب و ماژول را به به پنل متصل کرده و جای مناسبی را برای ماژول انتخاب کنید اگر کوله پشتی شما جیبی کوچک در نزدیکی پنل داشته باشد که از همان استفاده کنید و در غیر این صورت آن را روی خود پنل بگذارید .

این کوله پشتی خورشیدی  در بازار های کشور های دیگر وجود دارند و دارای قیمت بالایی هم هستند . اما شما با کمک این ساختنی می توانید یکی از آنها را با هزینه بسیار پایینی برای خود بسازید .

 

منبع    instructables

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا