گوناگون

حلقه مفقوده آبگرفتگی‌های آستارا چیست؟

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: فقدان مطالعه اصولی جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی، حلقه مفقوده آبگرفتگی‌های آستارا است.

سیروس شفقی پس از بازدید میدانی از مناطق سیل‌زده شهرستان مرزی بندر آستارا که در اثر بارش 224 میلی‌متری باران در 48 ساعت گذشته حادث شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه گیلان، خاطرنشان کرد: مطالعه اصولی جمع‌آوری آب‌های سطحی در آستارا از ضروریات است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت توپوگرافی شهرستان آستارا در قسمت‌های غربی که به صورت پستی طبیعی است و به دلیل ساخت و سازهای بی‌رویه و عدم وجود طرح مطالعاتی و پژوهشی جمع‌آوری آب‌های سطحی و نیز نقشه های رقومی و پروفیل به منظور تعیین مبنای کف در ساخت و سازها که در نتیجه بارش 224 میلی‌متری و جاری شدن آب‌های سطحی، منازل و معابر این ناحیه دچار آبگرفتگی شدند.

شفقی تصریح کرد: به خاطر تمرکز شدید آب در زهکش‌ها طی 48 ساعت گذشته و بالا آمدن سطح آب دریا در اثر کولاک، رودخانه‌های منتهی به دریا از جمله رودخانه مرداب و خواجه کری، دچار سکون و برگشت معکوس آب به سمت بخش‌های غربی شهر شد که مشکلات زیادی برای اهالی به وجود آورد.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گفت: با عنایت به تماس‌های تلفنی استاندار گیلان در خصوص پیگیری وضعیت آبگرفتگی قسمت‌هایی از شهر آستارا و حل مشکلات مردم این مناطق، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در شهرستان مرزی بندر آستارا حضور یافت و به اتفاق اعضاء ستاد مدیریت بحران شهرستان از نقاط شهری و روستایی درگیر شهرستان بازدید کرد.

وی افزود: همزمان با این بازدید، یکی از مهندسان مشاور هدایت آب‌های سطحی شهرهای استان گیلان با دعوت فرمانداری در شهرستان و به منظور انجام مطالعات مقدماتی وضعیت شهر در بررسی‌های میدانی به همراه اعضاء ستاد مدیریت بحران شهرستان و استان حضور یافت.

فرماندار آستارا در پایان اضافه کرد: در ضمن جلسات بررسی مقدماتی مطالعات هدایت آب‌های سطحی شهرستان با حضور شهردار و پرسنل فنی شهرداری، مدیریت جمعیت هلال احمر شهرستان، بخشداران و مجموعه مرتبط فرمانداری با حضور مشاور موصوف و مدیرکل ستاد بحران استانداری برگزار شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا