گوناگون

استویا، خوراک دیابتی‌ها

شکر معمولی در ابتدا زرد رنگ است که با افزودن آهک، سفیدرنگ می‌شود، اما استویا به دلیل برخورداری از ربودیوزید بدون هیچ افزودونی تبدیل به شکر سفید می‌شود.

«میثم پورشیب» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه ایلام، شکر استویا را سه برابر شیرین‌تر از شکر معمولی دانست و گفت: شکر استویا برخلاف شکر معمولی حاوی ربودیوزاید از خانواده دی‌ساکاریدها‌ست که حتی یک درصد انرژی‌زایی ندارد و اصلاً جذب بدن نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت قند سبز استان ایلام با بیان اینکه قند رژیمی استویا برای بیماری‌های دیابتی، قندخون، کبد چرب، پوسیدگی، سوزش قلب، پوست صورت، پوسیدگی دندان و مقوی دستگاه گوارش به دلیل برخورداری از آزوآروماتیک است، ادامه داد: وجود آنتی اکسیدان در این قند برای برطرف کردن گرفتگی گلو و سرماخوردگی موثر است.

پورشیب با اشاره به این که شکر معمولی در ابتدا زرد رنگ بوده و با افزودن آهک به آن سفیدرنگ خواهد شد، افزود: استویا به دلیل برخورداری از ربودیوزید بدون هیچ افزودونی تبدیل به شکر سفید می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت قند سبز تنها تولیدکننده‌ی برگ استویا است و به دلیل اینکه هیچ شرکتی در ایران تجهیزات فرآوری ندارد این برگ به کشورهای مالزی، هند و چین صادر شده و به صورت پودر خالص ربودیوزاید که بسیار نیز گران‌قیمت هست به کشور مجدد صادر می‌شود، خاطر‌نشان کرد: استویا ماده اولیه محصولات خوراکی بیماران دیابتی همچون کمپوت، بستنی، کیک و… است.

پورشیب در ادامه زمین محل کشت استویا در ایلام را 500 مترمربع عنوان کرد که میزان عرضه را کم کرده و با توجه به میزان درخواست‌ها از سوی استان‌های داخلی مثل اراک، همدان و خوزستان و همچنین کشور عراق تبدیل به مشکل شده است، افزود: استانداری، جهاد دانشگاهی، جهاد کشاورزی، علوم پزشکی و شهرداری می‌تواند با سرمایه‌گذاری یا واگذاری زمین و گلخانه به شرکت قند سبز با شش نفر نیروی کاری کمک کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا