گوناگون

رشد 12 درصدی مسافر و 14 درصدی پرواز در کیش در سه ماهه اول سال 93

81221461 5795948

کورش فتاحی روز سه شنبه در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار ایرنا به آماری ازتعداد مسافران و پروازهای داخلی و خارجی در این مدت اشاره کرد و گفت : در طول سه ماهه اول سال تعداد پروازهای داخلی به جزیره پنج هزار و 562 و آمار پروازهای خارجی 538 پرواز بوده که این میزان در سال 92 و درمدت مشابه به ترتیب پنج هزار و 244 و 498 پرواز بوده که از 6 و 8 درصد رشد برخوردار شده است .

وی در مورد تعداد مسافران داخلی و خارجی در همین مدت نیز گفت : 677 هزار و 569 مسافر داخلی و 65 هزار و 228 مسافر خارجی طی مدت مذکور اعزام و پذیرش شده اند که این رقم در مدت مشابه سال قبل به ترتیب 645 هزا رو 199 نفر و 61 هزار 118 نفر بوده که امسال 5 و 7 درصد رشد داشته است .

سرپرست فرودگاه بین المللی کیش در مورد تاخیر های خطوط مختلف هوایی و خستگی مسافران افزود: طی هماهنگی های بعمل آمده با خطوط هوایی سعی شده در صورت بروز تاخیر با همکاری دیگر شرکت های هواپیمایی جابجای مسافران در حداقل زمان ممکن انجام پذیرد.

وی گفت: ارئه خدمات لازم به مسافرین محترم در اولویت فرودگاه کیش بوده و همین امر باعث حفظ آرامش و رضایت مندی مسافرین در جزیره کیش می باشد.

فتاحی با بیان اینکه واحدی در دل مدیریت ترمینال ایجاد شده که برنامه های پروازی شرکت ها را پیگیری می کند و به محض مواجه با مساله تاخیر به سرعت به مسافران اطلاع رسانی می شود افزود: در این خصوص تدابیر لازم صورت گرفته و با آژانس ها و یا ایرلاین هایی که در این رابطه قصور کرده اند برخورد خواهد شد .

وی به برگزاری جلسه ای با ایرلاین ها و چارترکنندگان برای حل مشکل تاخیر پروازها اشاره کرد و گفت : بیشترین میزان تاخیرها تا دو ساعت در جزیره بوده که تلاش کردیم با سرویس دهی مناسب این وقفه را به نحوی مطلوب جبران کنیم و برخی خطوط هوایی در این زمینه مشکل دارند که باید به سرعت حل شود.

* افزایش تجهیزات برای هندلینگ ( خدمات دهی پرواز و مسافر)

فتاحی با بیان اینکه در بحث خدمات رسانی به مسافران حرکت های خوبی صورت گرفته از خرید 6 دستگاه پلکان هواپیما ، 6 دستگاه اتوبوس ، 6 تسمه نقاله و 6 تراک ( کشنده ) در جزیره خبر داد و افزود : در این خصوص کمتر تاخیری در این زمینه بوده و جابجایی مسافران و تخلیه بار آنها به صورت مطلوب انجام گرفته است .

* تعریف سناریویی برای خدمات به مسافران

سرپرست فرودگاه بین المللی کیش در مورد توسعه خدمات به مسافران گفت : تلاش داریم با اختصاص نیروهای بیشتر مقدمات تخلیه سریعتر بار قبل از مسافر را فراهم کنیم .

وی به طرح ارائه سناریوخدماتی به مسافران اشاره کرد و گفت : در این طرح قرار است مسافران از زمان خروج از هواپیما تا زمان سوار شدن به تاکسی در مراحل مختلف مورد پذیرایی قرارگیرند .

فتاحی از رونمایی این طرح و چندین طرح دیگر در عید فطر خبرداد و گفت : ارائه این نوع خدمات در جذب گردشگر و رضایت مسافران بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

وی به اقدامات صورت گرفته در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت : راه اندازی سامانه اینترنت رایگان در ترمینال های ورودی وخروجی با ارسال کد ملی به شماره 10000764 و دریافت نام کاربری و رمز عبور ، اتمام دوره آموزشی آتش نشانی و نجات فرودگاهی برای نخستین بار در سطح 111، برگزاری جلسه آموزشی مبارزه با ویروس کرونا و روشهای شناسایی این ویروس خطرناک از جمله این اقدامات است .

فتاحی در پایان به تکمیل جاده حفاظتی ، بهره برداری از پمپ بنزین، ایجاد مسیر سواری مجزا، نصب آب نما،آغاز طراحی زیباسازی ترمینال خارجی، ایجاد رستواران هوایی و چندین طرح دیگر در آینده نزدیک اشاره کرد.

1641/668

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا