Mihanpostپزشکیپژوهشیپیشنهاد سردبیر

عضوی جدید در بدن انسان با نام مزانتر توسط محققان ایرلندی کشف شد + عکس

عضوی جدید در بدن انسان با نام مزانتر در حالی توسط محققان ایرلندی کشف شده است که این عضو جدید در یک ناحیه در سیستم گوارشی انسان پنهان شده است. این عضو در واقع در ابتدا اندامی با ساختار تکه تکه شناخته می‌شد اما دانشمندان به تازگی دریافته‌اند مزانتر اندامی یکپارچه است. برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه شوید.

اگر چه سال هاست که عضوی جدید در بدن انسان کشف نشده است اما به گفته محققان دانشگاه بیمارستان لیمریک در ایرلند ، این عضو جدید کشف شده در بدن انسان تا به امروز مورد توجه خاص دانشمندان و بخصوص پزشکان قرار نگرفته‌ و در واقع عدم کشف آن نیز این بوده است که آناتومی که از این عضو جدید بدن وجود داشته ، در واقع نادرست و مبهم بود است.

عضوی جدید در بدن انسان

کاشف عضوی جدید در بدن انسان توسط محققان این پژوهش بدین صورت تشریح شده است که :

اگر چه ما در حال حاضر در مورد ساختار این عضو جدید مطمئن هستیم اما هنوز درک کاملی از عملکرد آن نداریم و انجام مطالعات بیشتر در مورد آن می‌تواند کلیدی برای درک و درمان بیماری‌های شکم و گوارش باشد.

عضوی جدید در بدن انسان که این روزها کشف شده است ، اگر چه تا به امروز برای دانشمندان ناشناخته مانده است اما این عضو جدید در عین ناباوری تا به امروز در سیستم گوارش ما یافت شده است اما ، سالیان سال تصور دانشمندان بر این بود که این اندام از قسمت‌های تکه تکه و جداگانه تشکیل شده است. اما تحقیقات اخیر نشان داده است که این عضو در واقع یک عضو واحد و ادامه دار است.

عضوی جدید در بدن انسان

دانشجویان پزشکی از سال گذشته تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده و دریافتند که مزانتر یک عضو متمایز است. بهترین کتاب درسی پزشکی شناخته شده در جهان به نام «آناتومی گری» نیز در نسخه به‌روز رسانی‌شده خود دارای تعریف جدیدی از این اندام است.

مزانتر عبارت است از پوشش حفره شکمی که روده را به دیوار شکم متصل می‌کند و همه چیز را به صورت محفوظ در محل نگه می‌دارد. این کشف جدید به دانشمندان نشان می‌دهد که مهم نیست که در زمینه علم تا چه حد پیشرفت داشته‌اند، بلکه مساله این است که همیشه چیزهای بیشتری برای کشف و یادگیری حتی در بدن انسان وجود دارد.

منبع : sci-news  &  telanganatoday

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا