گوناگون

عطايي:اثرات کواچ را در قهرماني‌جهان مي‌بينيم

 بهروز عطايي در مورد شرايط تيم ملي واليبال ايران در آستانه حضور در رقابت‌هاي ليگ جهاني با هدايت کواچ اظهار داشت: با توجه به اينکه برخي از بازيکنان درگير مسابقات جام باشگاه‌هاي جهان بودند همراه تيم ملي به اردوهاي تدارکاتي و مسابقات ليگ جهاني اعزام نشدند، اما فکر مي‌کنم نفراتي که هستند بازيکنان خوبي محسوب مي‌شوند؛ شايد بازيکني مانند نادي از قلم افتاده باشد که البته اين هم تصميم کادر فني است.

وي خاطرنشان کرد: ما فرصت کمي براي آشنايي سرمربي تيم ملي با بازيکنان داريم؛ مربي تيم ملي تنها 4-5 روز آن هم در شرايط مسابقه با ملي‌پوشان کار کرد. من برخلاف اظهار نظرهايي که مي‌شود معتقد هستم کواچ اطلاعات کافي از واليبال ايران ندارد، چراکه وي 10 سال پيش در ايران بازي کرده است و حالا واليبال ما بسيار تغيير و پيشرفت کرده است. هرچند که همکاران کواچ در زمان غيبت وي در ايران حضور داشتند، اما فکر مي‌کنم اطلاعات ريز واليبال ايران در اختيار کواچ قرار نگرفته است.

عطايي عنوان کرد: فکر مي‌کنم در مسابقات ليگ جهاني اثرات کواچ را خيلي کم خواهيم ديد، چراکه احتمالاً ملي‌پوشان با تفکرات ولاسکو کار خواهند کرد و اين امر کاملاً طبيعي است. واليبال ايران در حال حاضر متاثر از تفکرات ولاسکو است؛ واليبال ايران کار بسيار سختي خواهد داشت و به نظر من اثرات اصلي کواچ را مي‌توان در مسابقات قهرماني جهان و بازي‌هاي آسيايي ديد.

کارشناس واليبال ايران عنوان کرد: مردم انتظار دارند واليبال ايران با همان سرعتي که در زمان ولاسکو پيشرفت کرد حرکت کند، اما من موافق اين موضوع نيستم، چون نمي‌توان اين کار را انجام داد. واليبال ايران در زمان ولاسکو استارت بسيار خوبي زد و به سرعت پيشرفت کرد، حالا هم اين سرعت به شدت کاهش پيدا خواهد کرد که اين موضوع طبيعي است و نبايد به چشم يک نکته منفي به آن نگاه کرد.

عطايي با طرح اين سوال که اگر اطلاعاتي که دستياران کواچ به وي مي‌دهند کافي است، چرا ما سرمربي انتخاب مي‌کنيم، تصريح کرد: سرمربي بايد شرايط را لمس کند، چون ممکن است نگاه مربيان به بازيکنان متفاوت باشد. سرمربي بايد شرايط بازيکنان را لمس کند تا بتواند آنها با بشناسد، اما فکر مي‌کنم کواچ دستياران خوبي دارند و مي‌توانند به وي کمک کنند.

کارشناس واليبال ايران عنوان کرد: قطعاً بعد از ليگ جهاني تغييراتي در تيم کواچ حاصل مي‌شود که حاصل از شناخت وي از بازيکنان است. در ليگ جهاني بازي‌هاي سختي داريم، چراکه همه از واليبال ايران شناخت دارند و ديگر پديده نيستيم. همه تيم‌ها با برنامه مقابل ايران قرار مي‌گيرند و نمي‌توان شرايط را پيش‌بيني کرد، اما به غيرت بازيکنان ايران ايمان دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا