ˈاحمد اخویزادگانˈ روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در راستای تحقق تفاهم نامه همکاری پایش و کنترل سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات بین رگولاتوری و هفت دستگاه حاکمیتی و نظارتی از جمله شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا، پلیس فتا ناجا، سازمان فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی رایانه ای مبادله و اجرا می شود.
وی اظهارکرد: کاهش جرایم و تخلفات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ارتقای سطح هماهنگی در نظارت و کنترل خدمات ICT با نگاه مردم محوری، حمایت و احقاق حقوق مصرف کنندگان این بخش و ارتقای آگاهی مردم و فعالین این حوزه را از اهداف طرح کشوری پایش و نظارت بازار ICT می باشد.
وی بیشترین دستاورد مرحله نخست این طرح را نظارت بر سرویس های اینترنتی و صدور مجوزهای مربوطه اعلام کرد و افزود: در مرحله دوم علاوه بر حفظ دستاوردهای مرحله نخست، بطور جدی تر با هرگونه تخلف در رابطه با ارایه سرویس های اینترنتی برخورد قانونی صورت می پذیرد.
اخوی زادگان اضافه کرد: در طرح پایش و نظارت بر بازار ICT سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات در چهار محور رعایت تعرفه های ابلاغی مطابق با قوانین و مقررات، ارایه خدمات پشتیبانی مناسب به کاربران، بررسی وضعیت شبکه توزیع و فروش خدمات و ارایه سرویس با کیفیت مناسب و مطابق با قوانین و مقررات و مفاد قرارداد، از سوی بازرسان به صورت کمی و کیفی مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند.
627/ 614
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير newsroom@irna.ir