Mihanpostپزشکیپژوهشیعلمی و فناوری

ذرات سمی در دود سیگارهای الکترونیکی توسط محققان تایید شد + جزئیات

ذرات سمی در دود سیگارهای الکترونیکی در حالی توسط محققان تایید شده است که در تحقیقاتی جدید مشخص شده است که در دود حاصله از سیگارهای الکترونیکی ذرات فلزات سمی خظرناکی همانند ذرات کروم ، نیکل و منگنز وجود دارد که در حالی این سم‌ها سرطان‌زا بوده و در عین حال تاثیراتی منفی بر عملکرد و سلامت مغز و معده دارند.

عوارض ناشی از مصرف سیگارهای الکترونیکی هنوز کاملا روشن نشده است اما تحقیقات در این زمینه کماکان ادامه دارد و تحقیقاتی که هر چند وقت یکبار انجام می شود ، جنبه‌ های دیگری از تاثیرات منفی و مضر این سیگارها را آشکار می‌ شود درست مانند مشخص شدن وجود ذرات سمی در دود سیگارهای الکترونیکی که مورد تایید محققان نیز قرار گرقفه است.

تحقیقات پیشین از آن حکایت داشتند که در بخار و یا دود سیگارهای الکترونیکی امکان وجود ذرات سمی فلزی وجود دارد. اکنون وجود این ذرات سمی در بخار سیگارهای الکترونیکی تایید شده است.

پژوهشگران مدرسه پزشکی بلومبرگ در بالتیمور ، در ایالت مریلند امریکا، پس از بررسی 56 نوع سیگار الکترونیکی ، از وجود ذرات سمی در دود سیگارهای الکترونیکی آگاه شده و اعلام کرده اند که وجود فلزات سمی، نظیر کروم، نیکل و منگنز را در بخار حاصله از این سیگارها کاملا محسوس است و این ذرات فلزی خطرناک موجود در دود این سیگارها به سرعت وارد ریه انسان شده و سلامت آن ها را به خطر می اندازد.

ذرات سمی در دود سیگارهای الکترونیکی

در این تحقیقات هم مایع موجود در مخزن سیگارهای الکترونیکی و هم مایع موجود در محفظه‌ ای که المنت گرمایی در آن قرار دارد، مورد بررسی و آزمایش قرار گرفت. افزون بر این، تراکم فلزی در بخار حاصله از گرم شدن مایع مخزن نیز محاسبه شد.

نتیجه تحقیق برای مشخص شدن ذرات سمی در دود سیگارهای الکترونیکی نشان داد که تراکم فلزی در محفظه حاوی المنت گرمایی سیگارهای برقی و همچنین در بخار حاصله از آن بیشتر از ذرات فلزی است که در مایع مخزن وجود دارد. میزان این فلزات سمی بیش از حد مجاز تعریف شده از سوی آژانس محافظت از محیط زیست آمریکا بوده است.

پژوهشگران ایت تحقیق پس از بررسی و مقایسه این 56 سیگار الکترونیکی به این نتیجه رسیدند که میزان تراکم فلزات سمی در بین انواع این سیگارها بسیار متفاوت است. به سخن دیگر، زیان‌های برخی از این سیگارها برای سلامتی انسان‌ها بیش از انواع دیگر است.

باید بدانید که سرب، کروم و نیکل در شمار فلزات سرطان‌ زا به حساب می‌آیند. سرب علاوه بر آن تاثیرات سمی بر اعصاب دارد و از این رو می‌تواند عوارضی منفی برای مغز و همچنین برای معده انسان‌ها داشته باشد.

بنابراین پیشنهاد میهن پست این است که اگر شما حالا از وجود ذرات سمی موجود در دود سیگارهای الکترونیکی آگاه شدید ، حتما دوستان و آشناسانتان را که مصرف کننده ی این نوع از سیگار هستند را از خطرات آن آگاه سازید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا