گوناگون

رفع محرومیت در کشور نیازمند عزم ملی است

81189174 5739661

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره)، حسین انواری در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: رمز محرومیت زدایی و خودکفایی خانوده های مددجو و ایجاد بسترهای اعتمادسازی با عزم و اراده ملی در این راستا امکانپذیر است که همگان در این زمینه باید کوشا باشند.

وی با بیان این که یکی از اولویت های اصلی و اقدامات اساسی کمیته امداد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان از طریق ایجاد اشتغال است، افزود: این نهاد آمادگی ساماندهی نیروهای جویای کار را از طریق واگذاری طرح های اشتغالزایی و مشاغل خرد و خانگی را دارد.

انواری افزود: در این راستا اعتماد مردم به این نهاد به منظور کمک به رفع محرومیت و حمایت خانوده های آسیب پذیر بسیار ارزشمند است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد به دنبال ایجاد سازماندهی و یک سامانه خدمت رسانی متناسب با اوضاع جامعه در راستای رفع این معضل اجتماعی است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه کمیته امداد در زمینه توانمندی خانواده های تحت حمایت، توانسته است نقش شفاف و ارزنده ای ایفا کند، افزود: این خانواده ها اثبات کرده اند که فقر مساوی با بی استعدادی، افسردگی و تهی بودن نیست.

وی، خودکفایی چهار هزار خانواده را در سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از دستاوردهای قابل تامل در زمینه رفع محرومیت عنوان کرد و افزود: خودکفایی و تقویت مددجویان مستمری بگیر و همچنین تحت پوشش این نهاد نقش بسزایی در جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی دارد.

انواری طرح های اشتغالزایی به اجرا درآمده توسط این نهاد مردمی را در سراسر کشور به عنوان یکی از الگوهای موفق در ایجاد اشتغال و خودکفایی خانوده های آسیب پذیر و محروم عنوان کرد و گفت: باید از این تجارب و الگوهای موفق با حمایت مردم و دستگاه های خدمتگذار در راستای رفع محرومیت کامل در کشور بهره گرفت.

اجتمام(1)7268**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا