Mihanpostپیشنهاد سردبیرساختنی‌هاعلمی و فناوری

آموزش ساخت فلزیاب دست ساز با تلفن همراه هوشمند + آموزش

آموزش ساخت فلزیاب دست ساز با تلفن همراه هوشمند را امروز در حالی به شما کاربران همیشه همراه میهن پست ارائه خواهیم داد که ساختن فلزیاب می‌تواند یک کار جالب و سرگرم کننده باشد. اما از آنجایی‌که ساخت فلزیاب سنتی دشوار بوده و به مهارت زیادی نیاز داشته باشد، می‌توانید به راحتی با وسایل خانه فلزیاب‌ های ساده‌تر بسازید. در دامه با میهن پست همراه شوید.

بنابراین سریع‌ ترین راه برای تشخیص فلز استفاده از میدان مغناطیسی موجود بر روی تلفن هوشمند تان است که با چند کار ساده و عملی که در تصاویر می بینید قابل طراحی ، اجرا و ساخت است.

 

آموزش ساخت فلزیاب دست ساز

۱- اپلیکیشن فلزیاب دانلود کنید. دستگاه‌های هوشمند الکتریکی بوده و به همین دلیل میدان مغناطیسی دارند. اپلیکیشن هایی وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند با استفاده از میدان مغناطیسی تلفن خود اشیای فلزی را تشخیص دهید. به فروشگاه تلفن همراه خود رفته و اپلیکیشن فلزیاب را دانلود کنید که البته یکی از اپلیکیشن های فلزیاب Metal Detector است.

آموزش ساخت فلزیاب دست ساز

۲- اپلیکیشن را باز کرده و گوشی را به سمت فلزات ببرید. پس از دانلود اپلیکیشن آن را باز کنید. تنظیمات آن را انجام دهید تا بتوانید از آن استفاده کنید. پس از لود شدن اپلیکیشن و آماده شدن آن، گوشی را به سمت اشیای فلزی ببرید.

آموزش ساخت فلزیاب دست ساز

۳- تغییر میدان مغناطیسی را اندازه‌گیری کنید. عملکرد اپلیکیشن های فلزیاب به این صورت است که تغییر در اندازه میدان مغناطیسی تلفن همراهتان را اندازه‌گیری می‌کنند. پس از نزدیک شدن به فلزات، میدان مغناطیسی فعال شده و اپلیکیشن این تغییر را تشخیص می‌دهد. با نزدیک شدن به فلزات در میدان مغناطیسی نوسان ایجاد شده و آن را تغییر می‌دهد.

برای مثال، با نزدیک شدن به یک شی فلزی، بزرگی این میدان مغناطیسی به شدت افزایش یافته و این تغییر نشان دهنده وجود یک شی فلزی است.

روش سوم : ایجاد کیت فلزیاب

آموزش ساخت فلزیاب دست ساز

۱- فلز آلات را به هم متصل کنید. می‌توانید کیت فلزیاب بخرید که حاوی فلز آلات مختلف است. برخی حاوی یک چنبره و میله نیز هستند. برخی تنها جعبه کنترل دارند. کیتی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است و سپس قطعات را بر اساس دستورالعمل به هم متصل کنید و البته اگر کیت شما فلز آلات کمتری دارد شما باید قطعاتی مانند میله و چنبره را خودتان بسازید.

آموزش ساخت فلزیاب دست ساز 3

۲- مدار را لحیم کاری کنید که البته برای آماده سازی مدارها باید آن‌ها را لحیم کاری کنید. برای لحیم کاری قطعات به هویه نیاز دارید. اگر تابه حال لحیم کاری نکرده‌اید باید در این کار از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

آموزش ساخت فلزیاب دست ساز 4

۳- فلزیاب را امتحان کنید. پس از آماده کردن فلزیاب خود باید آن را امتحان کنید. بر روی زمین فلزات مختلف قرار داده و چنبره را روی آن‌ها ببرید. اگر چنبره فلز شما را تشخیص دهد در آن صورت می‌توانید آن را از خانه بیرون برده و امتحان کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا