Mihanpostگوناگون

حمایت شهرداری تبریز از فعالیت های هنری با موضوع عاشورای حسینی/تلاش های خبرگزاری مهر در مسائل فرهنگی قابل تقدیر است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد حمیدی بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه برگزاری سوگواره ۷۲ بغض بوم که در حوزه هنری آذربایجان شرقی برگزار شد ضمن بازدید از دفتر خبرگزاری مهر آذربایجان شرقی گفت: امسال، هنرمندان آثار بسیار زیبایی با موضوع واقعه عاشورا کار کرده اند و شهرداری هم از چنین برنامه های فرهنگی حمایت می کند.

حمیدی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شهرداری در حال حاضر یک نهاد خدماتی است که می خواهد به نهادی اجتماعی- خدماتی تبدیل شود ادامه داد: شهرداری کلانشهر تبریز از تمامی هیات ها و تشکل هایی که می خواهند در ایام محرم و صفر، فعالیت هایی انجام دهند حمایت می کند تا تمامی برنامه های عزاداری با محتوا و غنای هرچه بیشتری برگزار شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز همچنین گفت: فضاسازی ایام محرم امسال نیز توسط شهرداری مناطق ۱۰ گانه کلانشهر تبریز انجام شده است ادامه داد: در طول دهه اول محرم امسال، در شهرداری های مناطق ۱۰ گانه شهرداری، همه روزه زیارت عاشورا قرئت شده است که در طول ماه محرم و صفر، روزهای پنج شنبه این برنامه تداوم خواهد داشت.

حجت الاسلام حمیدی همچین از توزیع ویژه نامه ماه محرم در بین هیات های حسینی کلانشهر تبریز خبر داد و اظهار داشت: پنج هزار حلقه از نرم افزار قانلی شفق در بین مردم و هیئات عزاداری خبر داد.

وی با تاکید بر لزوم افزایش مشارکت های مردمی در فرهنگ سازی عاشورایی و احیای سنت های آیینی در کلانشهر تبریز افزود: از پخت نذوراتی همچون آش گرفته تا برپایی همایش و سوگواری های عظیم آماده همکاری با هیئات و سایرتشکل های مردم نهاد هستیم.

وی در رابطه با اجتماع عظیم مردم تبریز در روز هفتم محرم گفت: امسال دومین سالی بود که برنامه اجتماع عظیم عاشوراییان در تبریز برگزار شد که امسال هم از لحاظ محتوا و هم از لحاظ کمیت بهتر و با شکوه تر از سال قبل برگزار شد.

حمیدی در بخش پایانی سخنان خود از عملکرد خبرگزاری مهر در اطلاع رسانی شفاف و صریح به مخاطبان تصریح کرد: همه روزه اخبار و گزارشات خبرگزاری مهر را مطالعه می کنم چرا که این خبرگزاری یکی از خبرگزاری فعال، امانتدار و صریح است و بخصوص عملکرد خبرگزاری مهر در پرداختن به مسائل مهم فرهنگی از دیگر رسانه ها و خبرگزاری های موجود، فراتر است و تلاش های خبرگزاری مهر در مسائل فرهنگی قابل تقدیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا