Mihanpostگوناگون

واکنش یک مسئول به بررسی مرگ قربانیان سیلاب در لرستان/ وقتی رسانه ها متهم می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، روز ۲۸ مهرماه سالجاری در جریان وقوع سیلاب در لرستان معلم فداکار لرستانی که از درمان جراحت پای دانش آموز خود در درمانگاه ویسیان ناامید شده بوده دل به دریا می زند و راهی جاده سیل گرفته می شود.

در این حادثه هنگام عبور خودروی معلم لرستانی از روی پل شورآب به دلیل بالا آمدن آب رودخانه خودرو طعمه سیلاب شده و در حادثه تلخ سه دانش آموز و معلم لرستانی جان خود را از دست می دهند.

این در حالیست که رسانه ها از جمله خبرگزاری مهر در گزارش های پیگیری حادثه خواستار بررسی متولیان امر در زمینه دلایل وقوع این حادثه شد که با پیگیری جدی استاندار لرستان تیم ویژه بررسی حادثه تشکیل شد.

IMG11465662

در این زمینه رسانه ها با انتقاد از کمبود امکانات درمانی در روستای محل قرارگیری مجتمع شبانه روزی ویسیان و غیراستاندارد بودن پل شورآب خواستار بررسی نقش این عوامل در مرگ این دانش آموزان و معلم روستایی شدند.

فرار به جلوی یک مسئول در واکنش به بررسی مرگ دانش آموز و معلم لرستانی

این موارد در حالی رخ می دهد که کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان که رسانه ها از وی انتظار داشتند پاسخگوی ابهامات در این زمینه باشد، ظهر امروز یکشنبه در جلسه شورای لرستانیهای مقیم خارج از کشور با ورود به این حوزه و فرار به جلو از رویکرد رسانه ها برای آسیب شناسی و ضرورت معرفی مقصران حادثه انتقاد کرد.

وی در این رابطه با بیان اینکه معلم فداکاری که می خواسته جان دانش آموز خود را نجات دهد در این حادثه جان خود را از دست داده است گفت: رسانه ها به جای معرفی این معلم فداکار از مسئولان می خواهند که بگردید مجرم را پیدا کنید.

ساکی با بیان اینکه اگر حرکت این معلم فداکار در هر جای دنیا اتفاق می افتاد از این حادثه یک حماسه درست می کردند افزود: با این حال ما شاهد هستیم که رسانه های لرستان به دنبال مقصر می گردند.

وی با طرح این ادعا که در عرصه رسانه استان هر کسی مطالبی را منتشر می کند افزود: نباید هر چیزی در رسانه منتشر شود.

IMG11465337

ساکی معتقد است که این گونه مسائل درون خانواده استان بوده و نباید به رسانه ها کشیده شود.

واکنش استاندار لرستان: در زمینه دلایل وقوع حادثه کوتاه نخواهیم آمد

طرح این سخنان از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان به گونه ای بود که با واکنش استاندار لرستان نیز مواجه شد. هوشنگ بازوند با یادآوری اینکه ایثار معلم لرستانی بر کسی پوشیده نیست گفت: ولی باید از این حادثه درس بگیریم.

وی خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان گفت: اگر مرکز بهداشت شما در ویسیان ضعف دارد باید این مشکل حل شود.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه ایثار معلم لرستانی جای خودش را دارد ادامه داد: انصافا ما در زمینه دلایل وقوع این حادثه کوتاه نخواهیم آمد.

بازوند تصریح کرد: اگر مشاور احداث پل شورآب قصور کرده است باید با وی برخورد شود و حتی در لیست سیاه قرار گیرد.

قربانیان سیلاب در لرستان

وی با تاکید بر اینکه اگر درمانگاه علوم پزشکی مقصر باشد به طور قطع برخورد خواهیم کرد که دفعه دیگر این موضوع اتفاق نیفتد یادآور شد: اگر آسیب شناسی در این زمینه صورت نگیرد رویه مناسبی نخواهد بود.

ریشه یابی حادثه کار خوبی است و باید صورت گیرد

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه دنبال محاکمه کسی نیستیم یادآور شد: اگر به این نتیجه برسیم که نیاز بوده مشاور احداث پل شورآب در طراحی سازه پل دوره بازگشت سیل و آب عبوری منطقه را باید محاسبه می کرده ولی نکرده است، مقصر بوده و با وی برخورد می شود.

بازوند با بیان اینکه در این حادثه سه دانش آموز و معلم لرستانی کشته شده اند افزود: اگر این موضوع به خاطر کوتاهی مشاور پروژه پل شورآب رخ داده باشد به طور قطع باید هم درس عبرت شود و هم با مقصران برخورد صورت گیرد.

وی ادامه داد: اگر تیم تخصصی تشکیل شده تا این حادثه بررسی شود دنبال مچ گیری نبوده ایم ولی واقعیت این است که نباید این حادثه دوباره تکرار شود.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه ریشه یابی حادثه کار خوبی است و باید صورت گیرد تصریح کرد: به رغم اینکه همواره ما در کشورمان نسبت به دیگر کشورها در امداد و نجات موفق بوده ایم ولی نباید از آسیب شناسی غافل شویم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا