گوناگون

فرماندار خرمشهر: مشارکتهای مردمی در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت موثر هستند

81191859 5744633

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈ عبدا.. حسینی ˈ شنبه در همایش بررسی نقش مشارکتهای مردمی در نظام تعلیم و تربیت در سینما نخل خرمشهر افزود: وضعیت آموزشی از نظر قبولی در کنکور، افت تحصیلی و همچنین کمبود امکانات و تجهیزات آموزشی و رفاهی در شورای آموزش و پرورش شهرستان مطرح و به شکل تخصصی و کارشناسی به آن پرداخته شد.

وی به محقق شدن 9/4 درصد از بودجه سرانه سال گذشته آموزش و پرورش خرمشهر اظهار کرد: با اعتبارات دولتی نمی توان کار موثری انجام داد.

فرماندار خرمشهر افزود: با این اعتبارات نه تنها برای تامین تجهیزاتی مانند کولر، آبسردکن، آب تصفیه کن، وایت برد، وسایل آزمایشگاه و هوشمندسازی مدارس مشکل داریم بلکه قادر به پرداخت قبوض آب و برق و تلفن هم نیستیم.

وی با تاکید بر تشکیل کمیته پشتیبانی گفت: این کمیته باید از سازمان های برخوردار مانند سازمان منطقه آزاد اروند، اداره کل بندر و دریانوردی، تأسیسات دریایی، شرکت نفت و گاز اروندان و کشت و صنعت میرزا کوچک خان تشکیل شود.

حسینی بهترین روش برای حل مشکلات آموزش و پرورش خرمشهر را جلب همکاری و مشارکت اولیاء دانش آموزان خواند و افزود: در صورت پرداخت مبالغی به صورت دلخواه توسط دانش آموزان در هنگام ثبت نام می توان برخی از مشکلات مدارس را برطرف کرد.

وی در خصوص ارتقای امنیت عمومی گفت: مشارکت و همکاری مردم با نیروی انتظامی برای ارتقای امنیت جامعه ضروری است.

فرماندار خرمشهر از نیروی انتظامی خواست با تشکیل تعاونی ها در هر منطقه و محله، پلیس محله را راه اندازی کند.

وی اضافه کرد: مردم نیز می توانند با پرداخت مبلغی بصورت ماهیانه در تامین امنیت خود سهیم باشند.

حسینی حرفه آموزی و برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان را لازم دانست و گفت: باید از اوقات فراغت تابستان برای آموزش مهارت و ادامه تعلیم و تربیت استفاده کرد.

همایش بررسی نقش مشارکتهای مردمی در نظام تعلیم و تربیت با حضور مدیرآموزش و پرورش شهرستان، مدیران آموزشگاه های مقطع ابتدایی، روسای انجمن اولیاء و مربیان مدارس ابتدایی و جمعی از مسوولان محلی در سینما نخل خرمشهر برگزار شد.ک/2

7100/7279

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا