گوناگون

مدیریت جهادی به معنی عاشقانه کار کردن است

81167135 5701016

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مجید خدابخش ، شامگاه شنبه در نشست ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت و جهادی و برنامه های اقتصاد مقاومتی استان اردبیل افزود : مدیران و کارمندانی که مجدانه و عاشقانه وظایف خود را به شکل مطلوب انجام می دهند در واقع منویات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی را به منصه ظهور می رسانند.

وی با اشاره به اینکه تحقق مدیریت جهادی با روال عادی امکان پذیر نیست اظهار کرد : امسال انجام وظایف و کارهایمان باید دست کم دارای تفاوت هایی از لحاظ کمی و کیفی با سال های قبل باشد.

وی با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی گفت : خودکفایی و تامین نیازهای مردم با استفاده از نیروها ، امکانات و دانش خودی شاکله اصلی اقتصاد مقاومتی می باشد.

خدابخش ، ایجاد اشتغال برای افراد بیکار و نیز کمک به افزایش تولید را از نیازهای اساسی در شرایط فعلی کشوردانست و یادآوری کرد: ایجاد اشتغال در دنیای کنونی از سخت ترین کارهاست و براساس برآوردهای اولیه برای شغل دار کردن یک فرد بیکار در ایران به یکصد میلیون تومان سرمایه و هزینه نیاز است.

او توجه مدیران و مسوولان ذیربط به کارهای کوچک و در عین حال تاثیرگذار تولیدی در بخش های کشاورزی ، دامپروری و صنایع را که به سرمایه های اندکی نیز نیاز دارند بسیار مهم دانست و بیان کرد : اکثر این کارها باوجود نیاز کمتر به سرمایه اغلب ماندگار و پرمشغله می باشند و نتایج شگرفی در تولید و ایجاد اشتغال دارند.

وی با تقدیر از مسوولان و دست اندرکاران اردوهای هجرت و جهادی استان اردبیل گفت : این عزیزان به واسطه آموزش افراد روستایی و اجرای پروژه های خدماتی و عمرانی در نقاط محروم به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در این مناطق کمک موثری می کنند.

استاندار اردبیل افزود : براساس گزارشی که مسوولان این اردوها ارایه داده اند به دوهزار و 154 نفر از افراد بسیجی و غیربسیجی در زمینه های گوناگون شامل شیلات ، پرورش شتر مرغ و مرغ ، پرورش زنبور عسل ، کشت زعفران و نظایر آن در این اردوها آموزش های لازم ارایه شده است که انتظار می رود با همکاری مسوولان ذیربط و پرداخت تسهیلات از سوی بانکها زمینه ایجاد اشتغال برای این افراد فراهم شود.

وی توجه به گسترش کشت زعفران در نقاط مستعد استان اردبیل را از راههای تغییر سریع سیمای اقتصادی این استان دانست و افزود : باتاسف روستاییان اغلب به کشت محدود این محصول می پردازند درحالیکه می توان با استفاده از دریافت تسهیلات و بهره گیری از نظر کارشناسان به سودهای سرشاری از کشت این محصول برسند.

خدابخش همچنین با اشاره به اینکه ذائقه مردم اردبیل در مقایسه با سال های قبل در ارتباط با مصرف ماهی و انواع آبزیان تغییر یافته و این فرآورده غذایی مفید جای ویژه ای در سفره های مردم این استان باز کرده است بیان کرد : گسترش صنعت آبزی پروری نیز از موارد مهمی هست که باتوجه به قابلیت های منطقه می تواند نقش موثری در توسعه اقتصادی منطقه داشته باشد.

وی همچنین خواستار نرمش و انعطاف پذیری در برابر بعضی مسایل کارشناسی و مهندسی در ارتباط با اجرای طرح ها و پروژه های مختلف شد و گفت : باید به هنگام اجرای طرح ها به شرایط و ویژگی های بومی و محلی هر منطقه فارغ از بعضی سخت گیری های کارشناسی توجه شود.

وی تصریح کرد : در صورت بی توجهی به شرایط محلی و بومی مناطق هنگام اجرای طرحها باید منتظر پیامدهای منفی آن در آینده باشیم.

به گفته او ، در اجرای طرح ها و برنامه ها نیز نباید فقط بطور صرف به مسایل کارشناسی و مهندسی توجه شود بلکه در کنار آن توجه به ویژگی های محلی و بومی نیز دارای اهمیت زیادی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست که در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد مسوولان ذیربط به ارایه گزارش در ارتباط با اردوهای جهادی و هجرت این استان پرداختند.

592/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا