گوناگون

ایجاد اتاق برونکوسکوپی کودکان جنوب کشور در بیمارستان نمازی شیراز

81227857 5806731

به گزارش خبرنگار ایرنا ؛ دکتر محمد اشکان مصلحی، فوق تخصص ریه کودکان با بیان اینکه کودکان زیر سه سال، به ویژه اگر در معرض دید اطرافیان نباشند، بیش از سایرین در معرض خطر بروز مشکلات ریه هستند، تصریح کرد: باقی ماندن اجسام خارجی در ریه کودک، سبب ایجاد بافت های زخمی شده و در مواردی امکان استخراج قسمت هایی از ریه و یا تمامی آن وجود دارد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نماینده انجمن ریه اروپا در ایران ،گفت: در این موارد بعضا داروهای آنتی بیوتیک و اسپری های استنشاقی، جوابگوی مشکل فرد نخواهد بود.

دکتر مصلحی ابراز داشت: با توجه به وجود مشکلاتی از این قبیل که سیستم تنفسی کودکان را تهدید می کند و لزوم انجام اقدامات تخصصی در این خصوص، دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اسفندماه سال گذشته، اتاق برونکوسکوپی ویژه اطفال را در بیمارستان نمازی شیراز، راه اندازی کرد.

وی با اشاره به فعالیت این مرکز در روزهای شنبه و سه شنبه هر هفته، افزود: اتاق برونکوسکوپی اطفال در بیمارستان نمازی شیراز، برای نخستین بار در جنوب کشور راه اندازی شده و از زمان آغاز فعالیت تاکنون، نوزادانی از سنین یک ماهگی تا بزرگتر در این بخش مداوا شده اند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: این اتاق هم اکنون با یک دستگاه، فعالیت خود را آغاز کرده و ویژگی مهم این دستگاه، لوله قابل انعطاف آن است که با دید بهتر، عوارض کمتر، بیهوشی های کوتاه تر و قابلیت مشاهده اجسام خارجی در فواصل دورتر، موجب رفع مشکلات تنفسی کودکان می شود.

دکتر مصلحی پیشینه این تخصص را در ایران بسیار کوتاه عنوان کرد و گفت: خدمات تشخیصی از قبیل شناسایی مشکلات حنجره، ضایعات توده ای، انواع عفونت ها، بافت های مربوط به زخم و تنگی هایی حاصل از روده گذاری، از جمله خدمات اتاق برونکوسکوپی اطفال بیمارستان نمازی است.

وی در پایان به والدین هشدار داد: چنانچه کودک بدون سابقه دچار سرفه شود، باید نسبت به عدم وجود جسم خارجی در ریه او مطمئن شویم .ک/3

677

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا