گوناگون

ایران

به گزارش خبرنگار مهر، سه سال پیش در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا (سال 2011) که در چین جریان داشت، تیم ملی ایران با وجود تمام ستاره‌هایی که از حضورشان برخوردار بود و به دلیل برخی اشتباهات و بی اعتنایی‌ها مغلوب اردن شد که نتیجه آن علاوه بر از دست رفتن شانس تکرار قهرمانی در آسیا، بر هم خوردن رویای دومین حضور در المپیک هم بود.

این تلخ‌ترین شکست آسیایی برای بسکتبال مدعی ایران بود که در نهایت هم منجر به نایب قهرمانی اردن شد، تیمی که همیشه و در هر مقطعی – ملی و باشگاهی – رقابت‌های حساس و تعیین کننده‌ای با ایرانی‌ها دارد و به همین دلیل به نوعی”گربه سیاه” بسکتبال ایران به حساب می‌آید.

البته انتقام از این تیم خیلی زمان نبرد. سال گذشته بود که قرعه بیست و هفتمین دوره مسابقات قهرمانی مردان آسیا بازهم ایران و اردن را در یک چهارم نهایی برابر هم قرار دارد. در آن دیدار اما تیم ملی بسکتبال بر خلاف جام ملت‌های قبل خیلی مقتدرانه و منطقی کار کرد و افت محسوس اردن هم کمک حالش شد تا پیروز شود و به مراحل بالاتر مسابقات راه یابد. تیم ملی با این انتقام آسیایی در نهایت قهرمان جام ملت‌ها شد و صاحب سهمیه جهانی.

حالا سه سال از یک چهارم نهایی نحث جام ملت‌های 2011 و شکست ناباورانه ایران در آن مرحله گذشته و البته یک سال از جام ملت‌های 2013 و دیدار انتقامی ایران در یک چهارم نهایی این مسابقات؛ در حالیکه قرعه مسابقات کاپ آسیا بازهم این دو تیم را مقابل هم قرار داده و بازهم در مرحله یک چهارم نهایی.

مرحله گروهی مسابقات کاپ آسیا روز گذشته به پایان رسید و تیم ملی ایران به عنوان تیم دوم گروه A حریف اردن شد که در رده سوم گروه B قرار گرفته بود. دیدار این دو تیم روز پنجشنبه و در مرحله یک چهارم نهایی کاپ آسیا برگزار می‌شود و تیم برنده راهی نیمه نهایی خواهد شد.

این دیدار می‌تواند به نوعی فرصتی دیگر برای انتقام از بسکتبال اردن باشد. درست است که ملی‌پوشان بسکتبال ایران سال پیش انتقام شکست خود از اردن را گرفتند اما کاپ آسیا فرصتی است برای انتقام شکست در کشور و جائیکه متحمل آن شده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا