گوناگون

45 میلیارد تومان برای امور زیربنایی استان قزوین هزینه شده است

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد آهنی ظهر پنجشنبه به مناسبت هفته کاهش حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی در نشست با خبرنگاران رسانه های گروهی در سالن مدیریت بحران استانداری گفت: برای کاهش آسیب های ناشی از حوادث غیرطبیعی در سال های گذشته خدمات زیربنایی خوبی صورت گرفته و تجهیزات لازم تامین شده است.

آهنی افزود: در طول 10 سال گذشته بیش از 45 میلیارد تومان برای امور زیربنایی استان هزینه شده است و با مدیریت منطقی توانسته ایم به رغم آن که در منطقه ای حادثه خیز قرار داریم بتوانیم با بحرانها مقابله کنیم.

وی بیان کرد: به منظور تامین بخشی از هزینه های ناشی از خشکسالی تاکنون 98 میلیارد تومان پرداخت شده و 48 میلیارد تومان هم از محل بانک جهانی برای امور زیربنایی هزینه شده که در مجموع 191 میلیارد و 500 میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است.

IMG17530765

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین تصریح کرد: امسال سه میلیارد تومان برای آب شرب روستاها و یک میلیارد و 900 میلیون تومان برای بازسازی ناشی از سیل هزینه شده است.

خسارت سیل در 15 سال گذشته به 250 میلیارد تومان رسید

وی بیان کرد: در مدت 15 سال گذشته از بروز سیل در استان بیش از 250 میلیارد تومان خسارت دیده ام که کشته شدن 249 نفر  در بیش از 141 حادثه سیل از دیگر آسیب های این حوزه است.

آهنی اظهارداشت: در استان 20 رودخانه داریم که خسارت زا هستند و بیشترین علت وقوع سیل ناتشی از تجاوز به حریم رودخانه ها، عوامل انسانی در بالا دست رودخانه ها، چرای بی رویه و دخل و تصرف در مراتع و حریم رودخانه ها بوده است.

این مسئول بیان کرد: در 15 سال گذشته دو مورد زلزله حادث شد که در سال 81 زلزله در چنگوره آوج 226 نفر تلفات بر جای گذاشت و 135 میلیارد تومان خسارت مالی به خدمات زیربنایی وارد کرد و 15 هزار و 226 واحد مسکونی نیز بین 30 تا 100 درصد تخریب شد.

IMG14473652

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآورشد: در سال 83 هم زلزله رودبار الموت 547 میلیارد تومان خسارت زد و شهادت محمود امامی استاندار و 9 تن از مسئولان استانی و سه نفر از ساکنان از خسارات آن بود.

وی افزود: در سال جاری استان قزوین از سرمازدگی بیش از 402 میلیارد تومان خسارت دید که بیشترین آسیب ناشی از خشکسالی از سال 87 تاکنون بالغ بر 335 میلیارد تومان بوده است.

آهنی اظهارداشت: برنامه های هفته کاهش حوادث و بلایای طبیعی از روز شنبه با رژه نیروهای امدادی در استان قزوین آغاز می شود.

وی گفت: مانور دور میزی برای آموزش آمادگی مدیران، آموزش کارکنان و کارشناسان، حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برای آموزش مدیران در خصوص سوانح هوایی و دیدار با امام جمعه و استاندار قزوین از دیگر برنامه های این هفته در استان است.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا